شناسهٔ خبر: 171805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا شهریور ماه امسال؛

۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان تا هفته دولت روکش آسفالت می‌شود

روکش آسفالت راه ها در خراسان رضوی رئیس ادارۀ نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تا هفته دولت امسال این اداره کل روکش آسفالت و عملیات آسفالت حفاظتی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را هدف گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، سیدحمیدرضا ملک جعفریان گفت: به حول و قوه الهی در صورت تأمین منابع مالی و قیر مورد نیاز حدود ۳۰۰ کیلومتر از راههای استان تا هفته دولت عملیات آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت آن هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا امروز ۱۵۵ کیلومتر از جاده های استان با اعتباری افزون بر سه هزار میلیارد ریال بهسازی و روکش آسفالت شد.

رئیس ادارۀ نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تا کنون هزار و ۷۰۰ کیلومتر بهسازی و روکش راه در قالب طرح تحول بهسازی جاده‌های استان خراسان رضوی انجام شده و امسال نیز این عملیات برای رفع خرابی و ترمیم راه‌های استان ادامه دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.