شناسهٔ خبر: 171853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به شهرستان فریمان انجام شد؛

بررسی نهضت ملی مسکن شهرهای فریمان، سفیدسنگ، فرهادگرد و قلندرآباد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در سفر به شهرستان فریمان و بازدید از سایت های نهضت ملی مسکن، آخرین وضعیت این طرح را در شهرهای فریمان، سفیدسنگ، فرهادگرد و قلندرآباد بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرهای فریمان، سفیدسنگ، فرهادگرد و قلندرآباد گفت: شهرستان فریمان دارای ۲۳۳۵ متقاضی نهضت ملی مسکن است که از این تعداد ۲۱۳۳ نفر تایید نهایی شده اند، شهر فریمان ۱۷۵۳ متقاضی و ۱۶۱۲ نفر تایید نهایی، شهر سفیدسنگ ۲۲۷ متقاضی و ۲۰۵ تایید نهایی و شهر فرهادگرد ۲۰۳ متقاضی و ۱۹۴ تایید نهایی، شهر قلندرآباد ۱۵۲ متقاضی و ۱۲۲ تایید نهایی دارد.

 داعی افزود: میزان تامین زمین در شهرستان فریمان ۹۲ هکتار به استعداد ۱۶۰۶ واحد مسکونی است که در شهر فریمان با ۲ سایت، سفیدسنگ ۲ سایت، شهر فرهادگرد یک سایت و قلندرآباد یک قطعه تخصیص پروژه شده‌اند.

 وی در حوزه بازآفرینی شهری نیز اظهار کرد: شهر فریمان ۵۳ هکتار بافت فرسوده و ۱۲۲ هکتار بافت تاریخی، سفیدسنگ ۱۰ هکتار بافت فرسوده، فرهادگرد ۶۰ هکتار بافت فرسوده و قلندرآباد۱۲/۶ هکتار اراضی مشمول بافت فرسوده شهری را داراست.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان در پایان گفت: جوانی جمعیت در شهرستان تربت جام ۱۲۵۸ متقاضی دارد که از این میزان ۲۴۳ نفر تایید نهایی و ۸۹ نفر نیز تامین زمین شده اند که به‌زودی باقیمانده متقاضیان تعیین تکلیف خواهند شد.

 گفتنی است در این بازدید میدانی نمایندگان شرکت‌های خدمات رسان، بانک و سایر مدیران استانی جهت رفع موانع حضور داشتند.