شناسهٔ خبر: 171968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خرداد ۱۴۰۳ اجرا شد؛

ایمن سازی نقط پر حادثه «پیچ مرغداری» تربت حیدریه

ایمن سازی نقطه پرحادثه تربت حیدریه رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تربت حیدریه گفت: نقطۀ پر حادثۀ پیچ مرغداری در محور مشهد - تربت حیدریه با هزینه ۱.۷ میلیارد ریال در خرداد امسال ایمن سازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، علی‌اصغر کرباسی اظهار کرد: ایمن‌سازی نقاط پر حادثه و مستعد حادثه یکی از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده که به همت مسئولان، از ابتدای امسال و در چشم‌انداز سه ماهه ابتدایی ۸ برنامه برای ارتقای ایمنی راه‌های حوزه فعالیت در دستور کار راهداران این شهرستان قرار گرفته و به حول و قوه الهی اجرا شده‌است.

وی افزود: در خرداد ماه امسال ایمن سازی پیچ مرغداری در محور مشهد - تربت حیدریه با عملیات اجرایی جابه‌جایی تیرهای روشنایی، جمع آوری گاردریل‌های سمت راست جاده، خاک‌ریزی نقاط پرتگاه‌ی، تسطیح حریم، تعریض شانه خاکی و اجرای شیب شیروانی به طول ۶۲۰ متر و هزینه ۱.۷ میلیارد ریال در مدت ۱۵ روز با فعالیت روزانه ۱۳ نفر نیروی راهدار و به‌کارگیری ۱۱ دستگاه ماشین آلات راهداری اجرا شد.

کرباسی گفت: لکه گیری راه‌های حوزه استحفاظی به طول دو هزار و ۵۰۰ متر مربع، اجرای شیب شیروانی به طول ۱۵ کیلومتر، تیغ زنی و بوته کنی حریم راه‌ها به طول ۱۲۰ کیلومتر، تهیه، مرمت و نصب تعداد ۱۵۲ شاخه گاردریل، تهیه، نصب، مرمت و رنگ آمیزی تابلوها به تعداد ۱۵۰ عدد، رنگ آمیزی سرعت کاه‌ها به متراژ ۱۲۰ متر مربع، حفظ حریم راه با جمع آوری ۵۰ عدد تابلو تبلیغاتی غیر مجاز و جلوگیری از ۲۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و اجرای قوانین ایمنی راه‌ها از اهم اقدامات انجام شده در خرداد ماه سال جاری در حوزه راهداری بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت حیدریه عنوان کرد: انجام ۱۸ مرحله گشت کنترل جاده‌ای ناوگان حمل و نقل عمومی در سومین ماه از فصل بهار با همکاری فرمانده پلیس راه تربت حیدریه – مشهد منجر به شناسایی و رسیدگی به ۷۰ مورد تخلف گردید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳۸ درصد افزایش نشان‌ می‌دهد. 

کرباسی اظهار کرد: بازدید از مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل و نقل و رصد بارنامه‌های صادره از طریق سامانه پلاک خوان «داپ» از دیگر اقدامات انجام شده بخش حمل و نقل این اداره در مدت یاد شده می‌باشد.

تربت حیدریه در فاصله ۱۴۲ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد و پس از سبزوار وسیع‌ترین شهرستان استان خراسان‌رضوی است؛ این شهرستان بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در جهان و بزرگ‌ترین تولیدکننده پسته در سطح استان است.