شناسهٔ خبر: 172041 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تشدید گردوخاک در نیمه شرقی کشور از روز چهارشنبه

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه وزش باد و گردوخاک در نیمه شرقی کشور تشدید می‌شود و در سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج هستند.

کبری رفیعی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای امروز تا پایان هفته جاری اظهار کرد: روزهای دوشنبه تا جمعه در ساعات بعد از ظهر و شب در شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات مرکزی البرز، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در شمال آذربایجان غربی بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت در برخی مناطق مرکزی و شرقی کشور، دامنه های جنوبی البرز، بخش‌هایی از جنوب غرب و روزهای چهارشنبه تا جمعه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و جنوب شرق، در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:‌ لازم به ذکر است از روز چهارشنبه وزش باد و گردوخاک در نیمه شرقی کشور تشدید می‌شود و در سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج هستند.

رفیعی با اشاره پیش‌بینی آب و هوای استان تهران نیز گفت: آسمان تهران نیز امروز صاف تا قسمتی ابری با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر و کمینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.