شناسهٔ خبر: 172052 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بیشینه دمای تهران امروز به ۳۶ درجه می‌رسد

گرما تابستان کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای امروز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه را برای تهران ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: طی ۵ روز آینده جوی آرام برای بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود و امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی و جنوب کرمان و شمال و شرق استان هرمزگان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گردوخاک رخ خواهد داد و در شمال آذربایجان غربی نیز احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی ادامه داد: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین شرایط جوی را در شمال آذربایجان غربی و مازندران خواهیم داشت و برای روزهای جمعه و شنبه، در مناطقی از شمال غرب و شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان و گلستان نیز گاهی رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد.

رفیعی افزود: طی این مدت برخی از مناطق مرکزی کشور، نوار شرقی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی در ادامه توضیح داد: همچنین در ۳ روز آینده، آب‌های دریای عمان و مناطق مرکزی خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی همچنین در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در برخی از ساعات نیز امکان وزش باد وجود دارد و بیشینه دمای امروز در تهران به ۳۶ درجه سانتیگراد می‌رسد که نسبت به روز گذشته نشان از افزایش یک‌  درجه‌ای دارد.