شناسهٔ خبر: 172105 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

توسط وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت؛

نقشه‌راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد

سند وزیر راه و شهرسازی از نقشه‌راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی با ۳۲ راهبرد و ۱۰۵ سیاست رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، امروز چهارشنبه ۲۷ تیرماه، با حضور در جلسه هیئت دولت از نقشه‌ راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی رونمایی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص این سند اظهار کرد: استقرار فناوری در دستگاه‌ها و تهیه نقشه فناوری کشور یکی از دستورات رئیس‌جمهور شهید بود که با محوریت مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی، نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت بخش مسکن و حمل‌ونقل در پیشرفت کشور و لزوم استقرار فناوری در وزارت راه و شهرسازی، نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی در سطح راهبردی، به عنوان چارچوبی برای تهیه و تدوین برنامه‌های عملیاتی توسعه فناورانه وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شد.

بذرپاش در ادامه توضیح داد: این نقشه راه در برگیرنده ۳۲ راهبرد است و ذیل این راهبردها مجموعاً شامل ۱۰۵ سیاست می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از محورهای راهبردی توسعه فناورانه می‌توان به رشد درون‌زا و توجه به فناوری‌های تولید داخل، شفافیت و پاسخگویی، تعامل و مشارکت، بهره‌وری و در نهایت افزایش رضایت شهروندان اشاره کرد.

بذرپاش با اشاره به این که نقشه راه توسعه فناوری شامل اهداف کلان فناورانه در ۶ بعد اقتصاد فناورانه، سرمایه انسانی، ساختار، محیط، حکمرانی و عملیات فناورانه است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این سند، ارتقای بهره‌وری و حکمرانی در وزارت راه و شهرسازی بر محور فناوری و دانش و همچنین بهبود سطح و کیفیت عملیات و اجرا است.