شناسهٔ خبر: 172231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی چهار ماه ابتدایی سال انجام شد؛

برخورد با ۲۰۳ مورد تخلف صدور بارنامه و صورت وضعیت صوری در استان یزد

مسئول حقوقی راهداری یزد دبیر کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل استان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۰۳ مورد تخلف صدور بارنامه و صورت وضعیت صوری کشف و برخورد انضباطی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، سید محمد طباطبائی نیا دبیر کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۹۷ پرونده مربوط به تخلفات شرکت های حمل و نقلی استان یزد رسیدگی و منجر به صدور رأی شده که ۲۰۳ مورد آن مربوط به صدور بارنامه و صورت وضعیت صوری و مابقی مربوط به سایر تخلفات در حوزه ایمنی و مسافر بوده است.

طباطبائی نیا افزود: برابر آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر مکلف‌ شده اند نسبت به صدور بارنامه و صورت‌ وضعیت واقعی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص سهمیه سوخت بر مبنای میزان پیمایش مندرج در اسناد حمل  محاسبه شده و رصد انجام سفر از طریق دوربین‌های جاده‌ای کنترل می‌شود؛ لذا در صورت اخذ بارنامه و عدم انجام سفر توسط ناوگان مربوطه، علی‌رغم عدم سوء نیت، شرکت حمل‌ونقل از باب تکالیف قانونی و مشارکت در تخصیص سهمیه غیرمجاز، مراتب به‌عنوان تخلف تلقی و موارد احراز تخلف منجر به صدور حکم مجازات نقدی و تعطیلی شرکت حمل‌ونقل خواهد شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل استان یزد ادامه داد: در مراحلی بعدی با رانندگان و مالکین متخلف در زمینه اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری نیز برخورد قانونی و انضباطی صورت خواهد گرفت.