شناسهٔ خبر: 172397 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

دمای پایتخت مثبت ۴۰ درجه می‌شود

گرما تابستان کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد از افزایش دمای پایتخت طی روزهای آتی به ۴۰ درجه بالای صفر خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز برای مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، ارتفاعات کرمان، شمال شرق هرمزگان و نقاطی از جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز برای نقاطی از شمال کردستان و همدان در ساعت‌های بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده وجود دارد. فردا تا پنجشنبه برای نقاطی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان، شرایط رگبار، رعدوبرق و وزش باد وجود دارد.

وی افزود: جمعه در شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه های شمالی البرز، خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده تداوم دارد.

نقشینه ادامه داد: وزش باد شدید از امروز تا پایان هفته برای مناطقی از نوار شرقی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور استان‌هایی همچون، قم، مرکزی، اصفهان، یزد و جنوب غرب کشور می‌تواند سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

به گفته وی، امروز و فردا دریای خزر و تا پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بیشینه دمای فردای تهران ۳۹ درجه بالای صفر می‌شود و چهارشنبه و پنجشنبه دمای پایتخت به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد.