شناسهٔ خبر: 172448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۱۳۰۰ خودرو در ساعت از محور امام رضا(ع) طی تعطیلات تاسوعا و عاشورا

IMG_4435.JPG مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از تردد بیش از ۱۳۰۰ خودرو در هر ساعت، از محور امام رضا(ع) طی تعطیلات تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان منصورکیایی اظهار کرد: جمعه ۲۹ تیرماه، پرترددترین روز طی روزهای اخیر بوده است.

وی میانگین ترددها در موج اول سفرها را یک هزار و ۱۲۸ خودرو در هر ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: روز ۲۴ تیرماه مصادف با ۸ محرم با میانگین ۱۱۲۸ تردد در مسیر بزرگراهی تهران_ مشهد در حوزه استان سمنان پرترددترین روز تردد زوار و مسافران در موج اول سفرها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به افزایش قابل توجه حجم سفرهای بین استانی در این روز  ادامه داد: میانگین ترددها در این روز دو برابر روزهای عادی بوده است.

وی افزود: روز جمعه گذشته ۲۹ تیرماه نیز با متوسط ۱۳۳۷ تردد در هر ساعت، پرترددترین روز موج دوم سفرهای ماه محرم در مسیر بزرگراهی تهران-مشهد در محدوده استان سمنان بوده است.

منصورکیایی از شریف‌آباد -ایوانکی به عنوان پرترددترین محور این استان در تیرماه جاری نام برد و گفت: محور شریف‌آباد -ایوانکی با میانگین ۲۱ هزار و ۵۳۲ تردد در هر روز پرترددترین محور استان سمنان در ایام منتهی به تعطیلات محرم بوده است.

وی با اشاره به ترددهای بین استانی این استان در ایام دهه محرم افزود: افزون بر یک میلیون و ۴۸۵ هزار تردد بین استانی در بازه زمانی  ۱۷ تا ۲۹ تیرماه در محورهای مواصلاتی استان سمنان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان متوسط ترددها در محورهای ورودی استان سمنان در دهه محرم را ۲۰۷۲ وسیله نقلیه در هر ساعت اعلام و تصریح کرد: روز جمعه گذشته ۲۹ تیرماه؛ پرترددترین روز و سه شنبه ۲۶ تیرماه که مصادف با روز عاشورا بوده نیز  کم‌ترددترین روز محورهای این استان در روزهای منتهی به عاشورای حسینی بوده است.

وی همچنین گفت: در این بازه زمانی سهم خودروهای سنگین از ترددهای استان سمنان ۱۶.۸ درصد بوده است.

عضو ستاد اربعین استان سمنان با بیان اینکه ۶۵۰ کیلومتر از محور منتهی به بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) در این استان قرار دارد، افزود: همکاران ما در راهداری استان در یک هزار و ۳۰۰کیلومتر رفت و برگشت این محور به زوار بهشت رضوی خدمات ویژه ارائه می دهند.

منصورکیایی در خاتمه با اشاره به تداوم سفرهای تابستانی از رانندگان خواست در طول سفر خود با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌های این استان پرهیز کرده تا سفری ایمن و خاطره‌ای خوش از جاده‌های استان سمنان داشته باشند.