شناسهٔ خبر: 17245 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده در اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶:

متوسط سن ناوگان هوایی باید به کمتر از ۱۲ سال برسد/ آموزش نیروهای انسانی بر اساس استانداردهای مدرن هوانوردی

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه ایران به ۵۰۰ هواپیما در ۱۰ سال آینده نیاز دارد٬ گفت: متوسط سن ناوگان هوایی باید به کمتر از ۱۲ سال برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده امروز یکشنبه ۴ بهمن‌ماه در اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶ با بیان اینکه مهارت و تسلط بر دانش روز از فاکتورهای مهم در زمینه رشد صنعت هوایی کشور به شمار می‌آید٬ گفت: می‌خواهیم متخصصان ایرانی بر اساس استانداردهای مدرن هوانوردی آموزش ببینند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: ایران بهترین نیروهای انسانی را در صنعت هوانوردی خود دارد که اگر تعداد ناوگان به ۵۰۰ فروند افزایش یابد این ظرفیت وجود دارد که به سرعت نیروهای انسانی لازم جذب و آموزش ببینند.

عابدزاده با بیان اینکه ۱۶ ایرلاین ایرانی در کشور فعالیت می‌کنند اظهار کرد: ۲۵۰ فروند هواپیما با سن متوسط ۲۰ سال در ناوگان ایران فعال است که این متوسط طی چند سال آینده باید به ۱۲ سال کاهش یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به نیاز ایران به هواپیماهای کوتاه متوسط و دوربرد گفت: در حال حاضر به ۱۵۰ فروند هواپیمای دارای بیش از ۲۵۰ صندلی در ناوگان لازم داریم. همچنین نیازمند ۳۰۰ فروند هواپیمای میان برد و طولانی برد هستیم که در حال حاضر فقط ۹ فروند هواپیمای بلند برد در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: کشور ایران تا ۱۰ سال آینده ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد که باید در این باره به تسهیلات مالی لازم برای خرید این هواپیماها توجه کرد.

عابدزاده با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی در ایران تقریبا خصوصی است گفت: البته باید سهم بخش خصوصی در این صنعت افزایش یابد؛ و حاکمیت، ایمنی و امنیت صنعت را دنبال کند.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت پرواز داخلی در ایران آزادسازی شده است گفت: در این راستا شرکت‌های هواپیمای برای توسعه ناوگان خود توجیه مالی مناسب‌تری دارند.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با تاکید بر اینکه لازم است شرکت‌های لیزینگی برای توسعه ناوگان هوایی ایران وارد عرصه شوند گفت: دولت نیز در این حوزه حمایت می‌کند تا ایرلاین‌ها و خطوط هوایی از نظر عملیاتی قوی‌تر شوند.

عابدزاده با تاکید بر این که آماده عقد قرارداد با کمپانی‌های لیزینگی برای توسعه ناوگان در صنعت هستیم گفت: کشور ایران منابع انسانی قوی در صنعت هوانوردی دارد ضمن آنکه امکانات تعمیر و نگهداری ناوگان در ایران بسیار زیاد است البته باید به روز شود که در این باره می‌توان به امکانات مناسب تعمیر و نگهداری، ماهان، ایران ایر، آسمان و فارسکو اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران به عنوان چهارراه اتصال شمال – جنوب و شرق- غرب در دنیا موقعیت بسیار مناسبی دارد گفت: با ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور ظرفیت جغرافیایی ایران بیشتر نمایان خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با تاکید بر اینکه زمینه‌های علمی توسعه صنعت در ایران فراهم است اما باید به روز شود گفت: ورود دانش به این حوزه ضروری است البته باید استانداردها را به روز کنیم.

عابدزاده با بیان اینکه لازم است مدیریت سیستم امنیت پرواز به روز شود اظهار داشت: می‌توانیم با توسعه فرآورده‌های خود ارتباط بین شرق و غرب دنیا را از طریق فضای ایران تسهیل کنیم.

وی با یادآوری اینکه امنیت ترافیک هوایی ایران بسیار مطلوب است گفت: توانسته‌ایم سیستم ایرترافیک هوایی خود را در سطح استاندارد نگه داریم اما باید با شرکت‌های خارجی در این‌باره همکاری کنیم.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با اشاره به اینکه زمینه رقابت سالم سرمایه‌گذاران صنعت در ایران وجود دارد گفت: تعداد زیادی فرودگاه داریم که هواپیماهای با برد مختلف را پذیرا هستند. همچنین امکان فعالیت هواپیماهای شخصی برای مقاصد بازرگانی در فرودگاه‌های ایران وجود دارد.

وی با اشاره به فواید توسعه صنعت هوانوردی کشور افزود: قطعا این مسئله در حوزه گردشگری موثر خواهد بود؛ همچنین ایران می‌تواند در زمینه ایرتاکسی نیز خدمات ارائه کند.

عابدزاده تأکید کرد: منافع حاصل از تجهیز و بروزرسانی ناوگانی هواپیمایی و فرودگاه‌های ایران مطمئنا به سود مردم منطقه نیز خواهد بود بنابراین ما در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنیم و از بهره‌مند شدن از همکاری‌های خارجی استقبال خواهیم کرد/.

نظر شما