شناسهٔ خبر: 172485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نام نویسی ۸۰ مهندس ساختمان برای عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی فارس

فلاح نیا نظام مهندسی فارس رییس هیات اجرایی دهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: ۸۰ مهندس ساختمان برای گرفتن ۱۵ کرسی هیات مدیره این سازمان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، (فارس)، امیر فلاح نیا رییس هیات اجرایی دهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: ثبت نام داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان که از روز شنبه ۲۶ خردادماه امسال آغاز شده بود روز یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ به پایان یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس از مجموع ۸۰ داوطلب مذکور، ۳۸ داوطلب در رشته عمران، هفت داوطلب در رشته نقشه برداری، سه داوطلب در رشته ترافیک، ۱۵ داوطلب در رشته معماری، ۲ داوطلب در رشته شهرسازی، ۱۰ داوطلب در رشته تاسیسات برقی و پنج داوطلب در رشته تأسیسات مکانیکی با ارائه مدارک و مستندات خود اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

فلاح نیا اظهار کرد: تمام مراحل و فرایندهای دهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان از ثبت نام متقاضیان و ارائه مدارک گرفته تا رای گیری به شکل تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

رییس هیات اجرایی دهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: این فرایند شرایط را برای ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور و مشارکت حداکثری جامعه فرهیخته مهندسین در فضایی رقابتی، سالم و عادلانه و در نهایت دقت و شفافیت فراهم می‌کند.

فلاح نیا افزود: تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی فارس هم اینک بالغ بر ۳۰ هزار نفر است و تعداد اعضای هیات مدیره نیز متناسب با اعضای سازمان طبق ضوابط ۱۵ نفر در هفت رشته عمران، نقشه برداری، ترافیک، معماری، شهرسازی، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: مکاتبات مربوط به استعلام‌های ده‌گانه از مراجع ذی‌ربط برای تمام داوطلبین عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان انجام شده و تا پایان روز دوشنبه ۲۹ مردادماه جاری پاسخ استعلام‌های واصله مورد بررسی هیات اجرایی قرار خواهد گرفت و در نهایت تا ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۳ اسامی افراد احتمالی رد صلاحیت شده اعلام می‌شود.

فلاح نیا اظهار کرد: پس از اعلام اسامی، افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده سه روز فرصت دارند که اعتراض خود را اعلام کنند و پس از آن در یک مهلت ۱۰ روزه شکایت‌های واصله بررسی و اسامی نامزدهای واجد شرایط عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان پس از تایید در روز ۱۸ شهریورماه اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس هیات اجرایی انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: دهمین دوره انتخابات نظام مهندسی با هماهنگی انجام شده با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ و به شکل تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

فلاح نیا افزود: نامزدهای انتخابات مذکور از ۲۱ شهریور تا ۲۴ ساعت قبل از رای گیری می‌توانند تبلیغات انتخاباتی انجام دهند.

رییس هیات اجرایی انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس ادامه داد: کار شمارش آرا نیز بلافاصله پس از پایان زمان رای گیری آغاز و اسامی اعضای اصلی و علی‌البدل هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز به عموم مردم و نتایج دستگاه نظارت کشور اعلام خواهد شد.

وی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس را از مهم‌ترین رویدادهای حرفه‌ای این نهاد تخصصی برشمرد و گفت: هیات اجرایی انتخابات با همکاری دستگاه نظارت و حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتیاق در میان اعضای این سازمان برای شرکت در انتخابات و برگزاری انتخاباتی پرشور به کار خواهد بست.

فلاح نیا افزود: از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انتظار داریم این فرصت را مغتنم شمرده و با حضور مسئولانه خود، موجبات رشد و اعتلای کیفیت خدمات مهندسی در استان و میهن عزیزمان را فراهم کنند.