شناسهٔ خبر: 172535 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۲ برابری پروازهای خارجی از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل استان گیلان

فرودگاه سردار جنگل رشت مدیرکل فرودگاه گیلان از رشد کم نظیر پروازهای خارجی از این فرودگاه خبر داد و گفت: تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت در چند ماه اخیر از دو پرواز به ۲۴ پرواز در هفته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل سید محسن میر حسینی از رشد چشمگیر و کم نظیر پروازهای خارجی در این فرودگاه خبر داد و گفت: تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت در چند ماه اخیر از دو پرواز به ۲۴ پرواز در هفته رسیده است.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از سفر به استان گیلان گفت: پس از رایزنی‌ها و تبیین ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان توسط چند شرکت مسافرتی و گردشگری داخلی، شاهد ورود شرکت هواپیمایی العراقیه به فرودگاه رشت و استقبال خوب گردشگران عراقی و افزایش چشمگیر پرواز از مسیرهای بغداد، نجف و بصره بودیم.

میرحسینی بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های پویا، العراقیه، ایرتور و پارس ایر در روزهای مختلف هفته از فرودگاه رشت به شهرهای بغداد، نجف و بصره پرواز دارند.

وی با اشاره به برقراری مسیر پروازی جدید رشت ایروان رشت افزود: پروازهای شرکت هواپیمایی آساجت نیز در روزهای سه شنبه و جمعه به کشور ارمنستان در حال انجام است.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل استان گیلان بیان کرد: این فرودگاه به لحاظ سیستم‌های ناوبری و زیرساخت‌های هوانوردی استعداد بسیار بالایی را برای پذیرش پروازهای داخلی و خارجی دارا بوده و هماهنگی‌های لازم جهت برقراری پرواز به آستراخان روسیه و کشور ترکیه نیز در آینده نزدیک در حال انجام است.