شناسهٔ خبر: 172547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان سمنان؛

آمار پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن ارائه شد

شورای مسکن استان سمنان صبح امروز هفتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان سمنان، با موضوع بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه ها و ارائه گزارش در رابطه میزان پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، صبح امروز هفتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان به‌ریاست هاشمی استاندار سمنان و با حضور حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مصوبات جلسه‌های پیشین شورای مسکن قرائت و مدیرکل راه و شهرسازی استان آخرین آمار میزان پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان توسط بانک‌های عامل را به تفکیک هریک از شهرستان‌ها و بانک‌ها ارائه کرد و در رابطه با راهکارهای تسریع در اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

موضوع صدور پروانه ساختمانی پروژه‌های نهضت ملی مسکن، حق بیمه تامین اجتماعی در پروژه‌های حمایتی(کمیته امداد و بهزیستی)، تخصیص پروژه به متقاضیان نهادهای حمایتی، بیان مشکلات پروژه ۹۶۸ واحدی نهضت ملی مسکن سمنان توسط پیمانکار پروژه، تامین خدمات زیربنایی(آب) در سایت‌های نهضت ملی مسکن از جمله مسائلی بود که در جلسه مطرح شد.

تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی در دستور کار قرار گیرد

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در هفتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان گفت: دو اداره کل راه و شهرسازی در استان با مدیران بانک‌ها به‌منظور تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی هم‌اندیشی داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک مسکن به‌جهت همکاری اجرای نهضت ملی مسکن کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی افزود: موضوع مبلغ حق بیمه کارگری سازمان تامین اجتماعی پیگیری می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: در حوزه روستایی شهروندانی که قصد اقامت دائمی(مهاجرت معکوس) در روستاها را دارند، مجموعه استانی آمادگی واگذاری اراضی را دارد.