به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راهآهن، رحمت رحمت نژاد، مدیرکل راهآهن لرستان گفت: با همت کارکنان پرتلاش راهآهن لرستان و همکاری ستاد، تقلیل سرعت محل سانحه تاریخ ۲۳ اردیبهشت در بلاک سپیددشت، به چمسنگر بعد دو ماه تلاش بیوقفه در گرمای هوا و محلی سخت از لحاظ توپوگرافی جمعآوری شد.
وی افزود: این اقدام، بعد از رفع کامل خرابی خط شامل تعویض ۱۸۰۰ قطعه تراورس بتنی در طول ۱۷۰۰ متر خرابی خط که اغلب در سه دهانه تونل بودند، بالاست ریزی و انجام دو رلواژ عملیات زیرکوبی جهت تنظیم هندسه خط و تثبیت و پایداری خط در قوسهای شعاع ۲۵۰ متر، شنبه ۳۰ تیرماه انجام شد.
به گفته رحمت نژاد، این تقلیل سرعت که در فراز ۱۶ در هزار هم واقع شده بود باعث کندی سیر قطارها، افزایش تأخیرات قطارهای مسافری و ماندن (عدم کشش) برخی قطارهای باری در محل مورد اشاره در این مدت دوماهه شده بود.