شناسهٔ خبر: 172589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هزینه ۵۰ میلیارد ریالی برای تعمیر و نگهداری ۲۰۲ دستگاه ماشین آلات راهداری خراسان شمالی

ماشین آلات ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری ۲۰۲ دستگاه ماشین آلات راهداری خراسان شمالی هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: به منظور افزایش عمر و افزایش کارایی ماشین آلات راهداری و ارائه خدمات بهتر، طی سه ماه نخست امسال، ۲۰۲ دستگاه ماشین آلات راهداری با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تعمیر و نگهداری شد.

وی میانگین سرانه هزینه تعمیرات و نگهداری هر دستگاه ماشین آلات طی این مدت را معادل ۲۵۱  میلیون ریال برشمرد و افزود: ۲۷۴ دستگاه ماشین آلات در این اداره کل فعال بوده که از این تعداد ۱۱۵ دستگاه سنگین، ۱۱۳ دستگاه نیمه سنگین، ۴۶ دستگاه سبک و ۲ دستگاه از رده خارج شده است.

مشتری اظهار کرد: عمر متوسط ماشین آلات راهداری استان ۲۴.۵ سال و درصد فرسودگی آن ۵۳.۲ درصد است.

این مسئول اظهار کرد: ۱۲۲ دستگاه تجهیزات راهداری شامل نمک پاش پلاگین، بیل برف روب، کمرشکن، کفی، پیکور، موتور جوش و موتور برق در امور راهداری و مدیریت بحران به کارگیری می شود.

مشتری با بیان این که سال گذشته ۶۷ دستگاه ماشین آلات راهداری تعمیر اساسی شد، افزود: ۴۰ دستگاه ماشین آلات راهداری متوقف و ۲۷ دستگاه نیز در دست تعمیر است که برای تعمیر این تعداد ماشین آلات حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، ضریب فرسودگی ماشین آلات راهداری به دلیل ماموریت‌های متعدد و همچنین عمر بالای این دسته از ناوگان از مهمترین چالش های ارائه خدمات راهداری محسوب می‌شود و بر این اساس خرید ۴ دستگاه کشنده، ۴ دستگاه کامیونت، ۲ دستگاه بیل مکانیکی، کمرشکن ۲ محور، موتور جوش، موتور برق، پیکور، نمک پاش و فلاسک لکه گیر آسفالت در اولویت است.