شناسهٔ خبر: 172604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی انجام شد؛

بازدید از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در دانشگاه فردوسی مشهد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در برخی از حوزه‌ها از جمله دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کرد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، همزمان با برگزاری آزمون در روزهای ۴ و ۵ مردادماه، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی همراه حسین بشیر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از روند برگزاری آزمون در برخی از حوزه های امتحانی از جمله دانشکده مهندسی، علوم تربیتی و علوم اداری دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کردند.

آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۷ رشته مهندسی و آزمون کاردانان و معماران تجربی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ مردادماه همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی شهرهای مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه به طور هم‌زمان در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

این دوره آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در رشته عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری برگزار و در صلاحیت‌های طراحی، محاسبات، نظارت و اجرا، همچنین آزمون‌های طرح و اجرای گود و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و  کارشناسی ماده ۲۷ و معماران تجربی در حال برگزاری است.

در این دوره از آزمون‌ها در مجموع ۱۵ هزار و ۲۵۵ نفر شرکت کردند که، ۳هزار و ۷۲۰ نفر را بانوان و ۱۱ هزار و ۵۳۵ نفر را آقایان تشکیل می دهند.

 گفتنی است در این بازید احمد باصری رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل و کیوانی رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان نیز حضور داشتند.