شناسهٔ خبر: 172607 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رقابت ۶۷۳۴ داوطلب گیلانی در آزمون ورود به حرفه مهندسان

آزمون نظام مهندسی مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از برگزاری آزمون نظام مهندسی در گیلان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی(گیلان)، محمد رضا فلاحتگر مدیر کل راه وشهرسازی گیلان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی و ماده ۲۷ در کلیه رشته های ۷ گانه در دو نوبت صبح و عصر طی امروز وفردا برگزار می شود که از مجموع ۶۷۳۴ نفر شرکت کننده،۲۰۱۶ نفر زن و ۴۷۱۸ نفر مرد هستند.

وی افزود: امروز، ۲۱۴۰ داوطلب از سراسر استان در رشته های مختلف با هم به رقابت می پردازند که از این تعداد،  ۱۷۱۸ نفر در رشته های مهندسی،۸۷ نفر کاردانان فنی و ۳۳۵ نفر در ماده ۲۷ مشارکت دارند. 

فلاحتگر گفت: قبولی درآزمون‌های نظام مهندسی همواره یکی از چالش‌های فارغ‌التحصیلان در رشته‌های هفت‌گانه مهندسی برای ورود به بازار کار مهندسی است که غالبا طی سه مرحله در سال برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: این آزمون در ۳ حوزه شهر رشت (دانشگاه گیلان و موسسه آموزش عالی احرار رشت و جهاد دانشگاهی )، آستانه اشرفیه (موسسه آموزش عالی مهرآستانه اشرفیه) و لنگرود (دانشگاه  آزاد اسلامی شهرستان لنگرود) طی امروز و فردا برگزار می شود و نتایج آزمون متعاقبا از طریق وبسایت دفتر امور مقررات ساختمان، به نشانی:www.inbr.ir اطلاع رسانی خواهد شد.