شناسهٔ خبر: 172612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مطلوب آزمون حرفه مهندسان کیفیت نظارت‌ها را ارتقا می‌دهد

1 مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران ساختمان گفت: برگزاری مطلوب آزمون حرفه مهندسان، کیفیت نظارت ها را ارتقا می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، ناصر رضایی مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی در سه نوبت صبح و عصر پنجشنبه) و صبح فردا (جمعه) گفت: برگزاری مطلوب این آزمون به ارتقاء و افزایش کیفیت نظارت بر ساخت و سازها کمک خواهد کرد.

رضایی  در جریان بازدید از روند برگزاری این آزمون افزود: بر این اساس، تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۲ داوطلب شامل ۱۰ هزار و ۹۹۵ نفر در حرفه مهندسان و ۲۳۷ نفر در حرفه کاردان ها و معماری و تجربی در این آزمون شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان، هشت هزار و ۶۴۲ نفر از آقایان و ۲ هزار و ۳۵۳ نفر از خانم ها هستند که در هفت رشته عمران، معماری، نقشه برداری، ترافیک، شهرسازی، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی در این آزمون شرکت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: این آزمون میزان صلاحیت مهندسان برای ورود به هفت رشته مذکور را مشخص خواهد کرد و قطعا تاثیر قابل توجهی در آینده مهندسی استان در حوزه طراحی و نظارت بر ساخت و ساز و افزایش کیفیت ساخت و ساز خواهد داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: مبنای پذیرش در این آزمون، کسب حداقل نمره پیش بینی شده آزمون است که کسانی که موفق به کسب این نمره شوند می‌توانند برای دریافت پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسی اقدام کنند.