شناسهٔ خبر: 172673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هموارسازی تردد زوار اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی شهرستان پیرانشهر

42d4bf7f-8e20-421d-854c-b47d63b3558d.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربابجان غربی از انجام اقدامات لازم برای استقبال از زائرین اربعین حسینی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در رابطه با اقدامات انجام گرفته به منظور تردد ایمن زوار اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی شهرستان پیرانشهر در جوار پایانه مرزی تمرچین گفت: در همین راستا ۹۰ کیلومتر از محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین در حوزه استحفاظی پیرانشهر خط کشی شده و این عملیات تا زمان اتمام طرح تردد زوار ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه علائم جاده‌ای شامل نصب انواع تابلوهای اخباری و انتظامی در محورهای ارتباطی، نقش مهمی در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها دارد، تصریح کرد: برای تردد ایمن زائرین اربعین در ۳ماه سال جاری  ۲۲۷ مورد تابلو و علایم هشدار دهنده جاده ای در محورهای مواصلاتی شهرستان پیرانشهر نصب شده است.

این مقام مسئول محورهای مواصلاتی شهرستان پیرانشهر را یکی از محورهای مهم تردد زائرین اربعین دانست و یاد آور شد: با هدف ایمنی محورهای مواصلاتی این شهرستان؛ عملیات تسطیح، رگلاژ و شانه سازی بطول ۲۰۰ کیلومتر، نخاله برداری به طول ۳۷۲۰ متر مکعب و تراشه برداری و مسیر گشایی به طول ۲۶۰۰ متر مکعب تاکنون انجام شده است.

دست نشان ادامه داد: ۳۷ مورد اجرای گشت های تلفیقی با پلیس راه و گشت های دروازه ای کنترل ناوگان از دیگر اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پیرانشهر برای تردد ایمن زائرین اربعین حسینی در سال جاری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: اقدامات ذکر شده بخشی از برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ۳ماهه نخست سال جاری در محور های مواصلاتی شهرستان پیرانشهر بوده و سایر اقدامات در طول ماه جاری تا ۱۶ مرداد همزمان با  آغاز طرح اربعین با قوت و حجم عملیات بیشتر انجام می شود.