شناسهٔ خبر: 172709 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی:

نقش آفرینی بانوان توانمند در مناصب مدیریتی تقویت شود

سیدجوادی نخستین نشست فرهنگی بانوان بانک مسکن با حضور مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل و مدیران ارشد بانک مسکن و جمعی از بانوان بانک مسکن با تاکید بر نقش بانوان در عرصه‌های مدیریتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین نشست فرهنگی بانوان بانک مسکن با حضور سیده انسیه سیدجوادی مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی، سید عباس حسینی مدیرعامل و مدیران ارشد بانک مسکن و جمعی از بانوان بانک مسکن برگزار شد.

سیده انسیه سیدجوادی در این نشست که حول محور تبیین نقش و جایگاه ویژه بانوان در بانک مسکن به ویژه در پیشبرد و تحقق اهداف عالی بانک مسکن برگزار شد، ضمن قدردانی و تشکر مدیرعامل بانک مسکن به جهت توجه به بانوان و همچنین معرفی مشاور امور بانوان بانک مسکن گفت: در بانک مسکن، بانوان نخبه و توانمند بسیاری از حیث مدیریتی وجود دارد و یکی از مباحث بسیار حائز اهمیت در امور بانوان و خانواده، تعادل بین کار و زندگی بانوان ماست که همان وظیفه همسری و مادری است و این امر محقق نمی‌شود مگر با همت مسئولان از جمله مدیرعامل بانک مسکن که بانوان بانک را دریابند.

وی افزود: یکی از مطالبات حدی و بحق همکاران به‌کارگیری بانوان در نزدیک‌ترین شعبه محل زندگی است و همان‌طور که ما به تحکیم بنیان خانواده تاکید داریم این وظیفه‌ای است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

مشاور امور بانوان و خانواده گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در آخرین منویاتشان در خصوص زنان و نقش پویای آنان در جامعه و پیشرفت کشور فرمودند که ما می‌توانیم به شرط شایستگی و عدم خدشه به بنیان خانواده، وزیر و مسئول عالی رتبه خانم داشته باشیم که از این موضوع باید نتیجه گرفت که باید نقش آفرینی بانوان توانمند در مناصب مدیریتی بیشتر از قبل دیده شود. انتظار داریم این موضوع نیز در بانک مسکن مورد توجه قرار گیرد.

سیدجوادی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص حجاب و عفاف گفت: عفت و پاکدامنی یکی از اصول نظام اسلامی ماست و همچنین از دیرباز در ایران کهن و تمام جوامع بشری بحث حجاب و عفت و پاکدامنی وجود داشته است و بر کسی پوشیده نیست که در محیط اداری باید افراد یک پوشش خاص و اداری داشته باشند که انشالله باتوجه به اسناد بالادستی، مطالبات ستاد عفاف حجاب وزارت کشور را بتوانیم عملیاتی کنیم.

لازم به ذکر است که اولین نشست فرهنگی بانوان بانک مسکن با محوریت موضوعاتی همچون تبیین جایگاه رفیع زن از نظر اسلام؛ نقش کلیدی زن در خانواده، پیشرفت اقتصادی کشور و بانک، افزایش نشاط جامعه؛ ضرورت و لزوم حضور بانوان در جامعه در چارچوب اصول اسلامی، آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی با تأسی به اسوه‌هایی چون حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) و ایفای نقش روشنگری در جامعه در چارچوب اصول و موازین اسلامی برگزار شد و با اهدای جوایز به بانوان منتخب بانک در حوزه‌های بانکی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی پایان یافت.