شناسهٔ خبر: 172732 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

تامین زمین احداث یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری توسط سازمان ملی زمین و مسکن

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گزارشی از عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم ارائه داد و در این گزارش از برنامه‌ریزی برای تامین یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مطابق با برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار داشت که برنامه‌ریزی تامین زمین تمامی این واحدها انجام شده است.

مالکی ادامه داد: بر این اساس حدود ۴۲ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها تامین شده و مابقی ۴ میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین قانون جهش تولید مسکن را یکی از قوانین بالادستی و لازم‌الاتباع برای دولت دانست که ظرفیت‌های زیادی برای تامین مسکن متقاضیان مسکن فراهم می‌کند.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۱ این قانون بیش از ۸۲ هزار هکتار از اراضی مستعد توسعه شهری جهت الحاق به محدوده شهرها شناسایی شده است.

مالکی همچنین اعلام کرد: در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر تحویل زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی و انتقال اسناد مالکیت آن برای اختصاص به طرح نهضت ملی به سازمان حدود ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شده است.

وی همچنین از شناسایی بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی واقع در شهرها و شهرهای جدید جهت تغییر کاربری طبق ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن و موافقت با تغییر کاربری حدود ۱۶۰۰ هکتار از آن‌ها توسط شورای عالی شهرسازی و معماری و سایر مراجع ذی‌صلاح خبر داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از تحصیل ۱۵۲ هزار و ۲۱۸ هکتار زمین در داخل محدوده و حریم شهرها خبر داد.