شناسهٔ خبر: 172865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان خبر داد؛

کاهش نسبی دما و گرد و غبار در خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش نسبی دما توام با گرد و غبار از امروز، دوشنبه پدیده غالب در استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهشی دما از صبح امروز در بیشتر نقاط خراسان رضوی آغاز شد که این پدیده موجب می‌شود میانگین دما در استان حدود ۶ درجه کاهش یابد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان کاهش دما مربوط به مناطق شمالی خراسان رضوی خواهد بود و دمای کلان‌شهر مشهد نیز در روز سه شنبه هفته جاری نسبت به روز یکشنبه گذشته حدود هفت درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین وزش باد از عصر امروز در نقاط مختلف استان شدت می‌گیرد که این پدیده موجب خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

آهنگرزاده عنوان کرد: گردوغبار در نوار شرقی خراسان رضوی شدت بیشتری دارد و در ساعات بعدازظهر نیز گردوغبار به مناطق مرکزی استان از جمله کلان‌شهر مشهد گسترش می‌یابد.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۱۹ و سرخس با ۴۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق خراسان رضوی بوده‌اند و در همین مدت کلان‌شهر مشهد نیز نوسانات دمایی ۲۵ تا ۳۹ درجه را به ثبت رساند.

آهنگرزاده اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۳۲ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای این کلان‌شهر امروز تا ۳۶ درجه افزایش خواهد یافت.