شناسهٔ خبر: 172922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

احداث ۱۲۹ واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار در شهرک ولیعصر گرمی

احداث 129 واحد مسکونی ویلایی در شهرک ولیعصر گرمی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث ۱۲۹ واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار در شهرک ولیعصر شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: دو هزار و ۸۳۱ متقاضی از مجموع سه هزار و ۳۴۳ نفر کل ثبت نامی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گرمی حائز شرایط بودند که پس از بررسی و پالایش ۳۶۶ متقاضی تایید نهایی شدند.

وی گفت: ۱۹۲ نفر نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده و برای ۱۴۴ متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: تنها شهرستانی که به دلیل یک سری محرومیت‌های واقع در آن، زمین برای ساخت واحدهای ویلایی واگذار شد شهرستان گرمی بود که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد فاقدین مسکن این امر مهم صورت گرفت.

دبیر شورای مسکن استان ادامه داد: اخذ پروانه برای ۹۶ واحد از ۱۲۹ واحد مسکونی ویلایی در شهرک ولیعصر (عج) گرمی صورت گرفته که از این ۹۶ واحد ۱۵ واحد به اتمام رسیده و تعداد۴۰ واحد در مرحله اسکلت و دیوارچینی بوده، ۲۰ واحد در مرحله اجرای فونداسیون قرار داشته و مابقی در مرحله شروع عملیات اجرایی است.

حیدری تصریح کرد: نقشه آماده‌سازی خیابان و معابر جهت زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت در این شهرک مهیا شده و با برگزاری مناقصه، مشکلات آن مرتفع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به واگذاری زمین در قالب گروه ساخت به متقاضیان این طرح اشاره کرد و گفت: از ۷۳ قطعه زمین در قالب واگذاری زمین به‌صورت گروه ساخت ۴ واحدی در پشت ایران خودرو شهرستان گرمی اختصاص یافته، ۶۵ قطعه قرارداد صادر شده، پروانه ساختمانی ۱۸ قطعه صادر گردیده، ۲ قطعه تا مرحله دیوارچینی پیشرفت داشته و ۹ قطعه اجرای فونداسیون و ستون گذاری، ۷ قطعه اجرای پی کنی و مابقی نیز در مرحله اخذ پروانه قرار دارند.

حیدری اظهار کرد: پروژه‌های ساخت مسکن در شهرستان گرمی فعال و در۲ سایت این شهرستان به‌صورت ساخت واحدهای ویلایی و گروه ساخت کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهرستان انگوت را یادآور شد و افزود: در صورت توافق با مالکان اراضی موجود در شهرستان انگوت، امکان تامین زمین برای متقاضیان فراهم خواهد شد.