شناسهٔ خبر: 172975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ایمنی استان مطرح شد؛

کاهش ۳۰ درصدی تلفات در سطح محور های خراسان جنوبی تا آمادگی برای اربعین

کمیسیون ایمنی راه های خراسان جنوبی.jpg کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده ای در سطح محورهای استان خراسان جنوبی و آمادگی کامل دستگاه‌های مرتبط برای تامین ایمنی جاده ها در ایام اربعین از مواردی بود که در کمیسیون ایمنی راه های استان مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) اسداله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به ۱۰نقطه حادثه خیز مصوب در استان از رفع هفت نقطه آن خبر داد و اعلام کرد: سه نقطه دیگر نیز تا پایان سال برطرف خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این، ۲۷ نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز با استفاده از اعتبارات ملی و استانی اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: تاکنون ۲۳ نقطه پرتصادف در استان برای ایجاد استراحتگاه موقت شناسایی شده و عملیات اجرایی آن از جمله تامین زمین در حال پیگیری است.

جلال‌زاده از آمادگی برای انتقال زوار اربعین در استان به مرزهای غربی کشور خبر داد و تصریح کرد: هم‌زمان با سراسر کشور پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین حسینی در این استان از هفتم مرداد ماه آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود متقاضیان برای سفر اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یابد.

کاهش ۳۰ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های مازندران

علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت ایمنی راه‌ها، خصوصاً در ایام پیک سفر، گفت: بررسی ایمنی جاده‌های استان همواره در دستور کار این کمیسیون قرار دارد. با توجه به افزایش تردد در ایام اربعین و همچنین سفرهای تابستانی، آمادگی همه دستگاه‌های مرتبط برای تأمین ایمنی جاده‌ها ضروری است.

وی از کاهش ۳۰ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های این استان خبر داد و تصریح کرد: این کاهش قابل توجه نتیجه رعایت بیشتر قوانین رانندگی توسط کاربران جاده‌ای و همچنین افزایش نظارت‌های دستگاه‌های متولی است.

عباس زاده مهم‌ترین دلایل تصادفات در استان را انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز و سرعت زیاد عنوان کرد: و بر لزوم توجه ویژه رانندگان به این موارد تأکید نمود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات، افزایش نظارت پلیس راه و تقویت گشت‌های نامحسوس است. در این راستا، مقرر شد طرحی ویژه برای افزایش حضور پلیس در جاده‌های استان تدوین شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح ویژه افزایش گشت‌های نامحسوس پلیس در جاده‌های خراسان جنوبی در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۳ شاهد تغییر معناداری در ارتقای ایمنی و کاهش تلفات حوادث رانندگی باشیم.