شناسهٔ خبر: 173148 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

پیش‌بینی روند افزایشی دما در بیشتر نقاط کشور

گرما تابستان کارشناس سازمان هواشناسی از روند افزایشی دما در بیشتر نقاط کشور و به‌ویژه در نیمه شمالی خبر داد و گفت: تهران نیز در روزهای آینده گرم‌تر خواهد شد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای کشور را توضیح داد و گفت: امروز شنبه ۱۳ مردادماه و فردا یکشنبه در برخی نقاط شمال غرب و سواحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در چند روز آینده برای جنوب کشور در برخی مناطق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، و جنوب کرمان برای بعدازظهر و شب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: از دوشنبه تا چهارشنبه نیز بارش‌های موسمی برای جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در روزهای یاد شده تشدید خواهد شد.

گودرزی در ادامه توضیح داد: در چند روز آینده در شرق و بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش بادهای شدید و خیزش گردوخاک را خواهیم داشت که می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا شود.

وی ادامه داد: همین‌طور از امروز تا روز سه‌شنبه، دما در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه برای نیمه شمالی کشور افزایشی خواهد بود و هوا گرم‌تر می‌شود.

کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب‌های کشور نیز تصریح کرد: از امروز تا روز دوشنبه آب‌های جنوب کشور مواج خواهد بود.

گودرزی ادامه داد: در تهران نیز برای ساعات بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود و احتمال خیزش گردوخاک در بخش‌های جنوبی و غربی وجود دارد. همچنین بیشینه دمای تهران به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد و پیش‌بینی‌ها از افزایش دمای تهران در روزهای آینده حکایت دارد.