شناسهٔ خبر: 173224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی چهار ماهه ۱۴۰۳ انجام شد؛

ترانزیت بیش از ۳۰۹ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

مرز ماهیرود.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از ۳۰۹ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی اکبر مزیدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای سال جاری ۳۰۹ هزار و ۲۶۲ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشدی ۱۱۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی اضافه کرد: برای جابه‌جایی این حجم از کالا، ۱۲۶۳۷ سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.

مزیدی ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل آرد، داروهای گیاهی، لوازم یدکی و شکر از مبادی کشورهای آذربایجان، اندونزی، امارات و هند وارد کشور شده و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت، ۱۸۰۱۰۵ تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل هیدروکربن و سیمان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.

مزیدی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرایندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طی چهارماهه ابتدایی امسال نیز، ۱۸۰۹۳ خودرو وارد و ۱۷۶۲۱ خودرو از این مرز خارج شده‌اند.