شناسهٔ خبر: 173293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

صدور بیش از هزار پروانه عبور بار ترافیکی در استان بوشهر

صدور بیش از هزار پروانه عبور بار ترافیکی در استان بوشهر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۲۵۰ فقره پروانه عبور برای ناوگان حامل محموله‌‎های ترافیکی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عباس فرامرزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۲۵۰ فقره پروانه عبور برای ناوگان حامل محموله‌‎های ترافیکی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: پروانه عبور بارهای ترافیکی برای بارهایی صادر می‌شود که طول، عرض، ارتفاع و وزن آن‌ها بیش از حدود بارهای عادی بوده و برای تردد در جاده‌ها بایستی ضوابط مربوطه را رعایت نموده و مجوز داشته باشند.

فرامرزی با اشاره به اینکه در این پروانه‌ها مواردی چون سرعت، مسیر مجاز، ساعت حرکت و سایر مقررات درج شده و راننده موظف به رعایت آن‌ها است اظهار کرد: طی سال جاری بیشترین پروانه عبور ترافیکی از شهرستان‌های بوشهر و عسلویه صادر شده است.

وی ادامه داد: صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی با هدف جلوگیری از اختلال در تردد وسایل نقلیه عبوری و بروز حوادث رانندگی و همچنین جلوگیری از وارد شدن خسارت به جاده و ابنیه فنی راه‌ها، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام می‌شود. 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان بوشهر یادآور شد: اکنون ۳ هزار و ۳۷۶ دستگاه ناوگان باری و ۵ هزار و ۲۳۴ راننده در استان بوشهر فعالیت می کنند.