شناسهٔ خبر: 173304 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۴۲ درصدی بارگیری کالا از طریق ناوگان ریلی راه آهن منطقه آذربایجان

1 مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان میزان بارگیری در سال جاری از طریق خطوط ریلی منطقه آذربایجان را ۴۰۸ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا قربانی مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان میزان بارگیری در سال جاری از طریق خطوط ریلی منطقه آذربایجان را ۴۰۸ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این رقم، افزایش ۴۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و میزان بارگیری در چهارماهه نخست سال قبل ۲۸۶ هزار و ۸۸۰ تن بوده است.

وی ضمن تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه حمل و نقل بار توضیح داد: همچنین طی چهارماهه نخست امسال، ۲۴۴ هزار تن کالا در راه آهن منطقه آذربایجان تخلیه شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۳۶ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیانگر ۳ درصد رشد است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی شاخص تن کیلومتر خالص این اداره کل افزود: راه‌آهن منطقه آذربایجان امسال با جابه‌جایی ۱۸۸ میلیون تن کیلومتر بار با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان زحمت کش، رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است که این مقدار در سال گذشته ۱۳۶ میلیون تن کیلومتر بود.

قربانی خاطر نشان کرد: محصولات پتروشیمی، نفتی و آهن از عمده‌ترین کالاهای بارگیری شده و گندم، چوب، مواد معدنی و آهن از بیشترین کالاهای تخلیه شده راه آهن منطقه آذربایجان است.