شناسهٔ خبر: 17332 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بنایی در مراسم امضاء قرارداد ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ‌ گلبهار مطرح کرد:

ضرورت اتصال ریلی گلبهار به مشهد به دلیل وجود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر/ آزادسازی ۳۲ کیلومتر از مسیر/ ارتقای اعتبار پروژه در سال آینده

حمید بنایی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با تأکید بر ضرورت اتصال ریلی گلبهار به مشهد به دلیل وجود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهر جدید٬ گفت: حدود ۳۲ کیلومتر از مسیر آزادسازی و مشکلات تملک زمین‌های آن برای عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری حل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ حمید بنایی امروز سه‌شنبه ۶ بهمن‌ماه در مراسم امضای قرارداد ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ‌ گلبهار با بیان این که طول مسیر قطار برقی حومه‌ای گلبهار حدود ۴۰ کیلومتر است، یادآور شد: کار زیرسازی ۱۰ کیلومتر اول از این پروژه به پیشرفت ۷۰ درصدی و ۱۰ کیلومتر بعدی به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است.

مدیرعامل  شرکت عمران شهر جدید گلبهار با بیان این که حدود ۳۲ کیلومتر از مسیر آزادسازی و مشکلات تملک زمین‌های آن برای عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری حل شده است، افزود: کار آزادسازی مسیر این خط ریلی بسیار کار دشواری بود چراکه ۷ کیلومتر از این مسیر وقف٬ ۳ کیلومتر تحت تملک آستان قدس رضوی و ۱.۵ کیلومتر در اختیار ورزشگاه ثامن بود که با همت و پشتکار جدی تمام مسیر آزادسازی شد.

وی ادامه داد: اعتبار امسال این پروژه ۲۵ میلیارد تومان بوده که البته تخصیص بسیار کمی داشته است ولی با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار سال آینده این پروژه به ۹۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

بنایی به ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت در شهر جدید گلبهار اشاره کرد و  گفت: در دهه فجر امسال ۳۳۰۰ واحد افتتاح می‌شود؛ ضمن آن که حدود ۲۱ هزار واحد پیش از این به متقاضیان واگذار شده بود به همین دلیل اتصال ریلی شهر جدید گلبهار به مشهد یک ضرورت محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ رقم کل ساخت پروژه قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ‌ گلبهار ۲۹۹ میلیون یورو بوده و بانک عامل صنعت و معدن فرآیند فاینانس این پروژه را نهایی خواهد کرد. این پروژه با مشارکت شرکت نورینکوی چین و سپاسد ایران اجرایی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد./

نظر شما