شناسهٔ خبر: 17333 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت نورینکو چین در مراسم امضاء قرارداد ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ‌ گلبهار عنوان کرد:

امضاء نخستین قرارداد ریلی پس از سفر رئیس‌جمهور چین به ایران/ سابقه ۲۰ ساله شرکت نورینکوی چین در حوزه ریلی

وانگ یو مدیرعامل شرکت نورینکو چین امضاء قرارداد ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ‌ گلبهار را اولین قرارداد پس از سفر رئیس‌جمهور چین به ایران عنوان و اظهار کرد: شرکت نورینکو در ایران در حوزه اجرای پروژه‌های ریلی سابقه‌های همکاری بیش از ۲۰ سال دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ وانگ یو تائو امروز سه‌شنبه ۶ بهمن‌ماه در مراسم امضای قرارداد ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ‌ گلبهار با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس‌جمهوری چین به ایران پس از ۱۴ سال و امضای ۱۷ توافقنامه٬ گفت: یکی از محورهای این ۱۷ موافقنامه مهم بر توسعه پروژه‌های ریلی و تبادلات دو کشور درباره این موضوع بود. این قرارداد اولین و بزرگترین قرارداد بعد از سفر رئیس جمهوری چین به ایران است که میان دو کشور امضا می‌شود.

مدیرعامل شرکت نورینکو چین افزود: شرکت نورینکو در ایران در زمینه اجرای پروژه‌های ریلی سابقه‌های همکاری بیش از ۲۰ سال دارد. خط متروی تهران-کرج٬ خط سوم و چهارم متروی تهران توسط نورینکو اجرایی شده است.

یو تائو یادآور شد: ۱۲ سال پیش شرکت نورینکو٬ شرکت واگن‌سازی تهران را به عنوان یکی از سهام‌داران تاسیس کرد که در حال تأمین واگن‌های خط دوم متروی مشهد است.

وی از اعتماد و همکاری شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید٬ شرکت عمران شهر جدید گلبهار و شرکت سپاسد قدردانی کرد و یادآور شد: پاسخگوی این اعتماد خواهیم بود.

رقم کل ساخت پروژه قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ‌ گلبهار ۲۹۹ میلیون یورو بوده و بانک عامل صنعت و معدن فرآیند فاینانس این پروژه را نهایی خواهد کرد. این پروژه با مشارکت شرکت نورینکوی چین و سپاسد ایران اجرایی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد./

نظر شما