شناسهٔ خبر: 173344 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مرمت ۹۵ کیلومتر از محورهای شوسه در جغتای استان خراسان رضوی

محورهای شوسه جغتای رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جغتای از مرمت ۸۵ کیلومتر از تسطیح راه‌های خاکی و شوسه این شهرستان در تیر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، سید ابراهیم سیدآبادی با بیان اینکه در تیر ماه سال جاری ۲۲ عدد انواع تابلو و علائم عمودی در محورهای مواصلاتی بازسازی و نصب شد گفت: طی این مدت ۵۵ دستگاه از دهانه پل‌های حوزه راه‌های این شهرستان در محور سه راه انداده – جاجرم توسط عوامل راهداری تنقیه و بازگشایی شد.

وی افزود: به منظور افزایش ایمنی ایجاد هره خاکی ابتدا و انتهای ۵۵ دستگاه پل محور سه راه انداده - جاجرم توسط راهداران این شهرستان انجام شد.

سیدآبادی بیان کرد: همچنین طی این مدت یک دستگاه پل در تقاطع روستای قلعه نو با ۶ عدد باکس پیش ساخته توسط عوامل راهداری این اداره تعریض و رمپ‌های ورودی و خروجی و پارکینگ روبروی تقاطع تعریض شد.

به گفتۀ سیدآبادی برای نگهداری از رویۀ آسفالت محورهای این شهرستان هزار و ۸۰۰ مترمربع از راه‌های آسفالته این شهرستان که نیاز به لکه گیری و درزگیری داشت مورد بازسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه حریم راه‌ها در محور جغتای سه راه ابویسان به طول۲۰ کیلومتر و نیز ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی تسطیح و پاک‌سازی حریم شد و همچنین ۲ مورد ساخت و ساز و حفر کانال غیر مجاز در حریم راه‌ها با حکم دادستانی این شهرستان قلع و قم شد.

سیدآبادی با بیان اینکه تعداد ۲ عدد چراغ چشمک زن برقی و خورشیدی با همکاری دهیاران در تقاطع آنتنی روستاها نصب و تعداد ۳ چراغ چشمک زن خورشیدی مرمت شد افزود: عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت محورهای روستایی اله آباد – کهنه به طول ۲.۵ کیلومتر و محمّدیه به طول ۶۰۰ متر و عملیات خاکی محور روستایی زورزمند به طول هزار و ۲۰۰ متر توسط پیمانکاران پروژه‌های مذکور آغاز شده است.

شهرستان جغتای در غربی‌ترین نقطه استان خراسان رضوی و در فاصله ۳۱۰ کیلومتری مشهدالرضا قرار دارد.