شناسهٔ خبر: 173355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ترانشیپ بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از مرزهای خوزستان

ترانشیپ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی استان ترانشیپ شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان  اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون میزان کالای ترانشیپ شده از دو پایانه مرزی استان یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۳۹۵  تن بود که توسط ۶۸ هزار و ۱۱۵ کامیون جابه‌جا شده اند.

وی افزود: سهم ترانشیپ از پایانه مرزی شلمچه یکی میلیون و ۲۰۰ هزار و ۸۱۹ تن به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: میزان کالای ترانشیپ شده از پایانه مرزی چذابه نیز ۶۴۲ هزار و ۵۷۶ تن بود با افزایشی ۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بود.

غزیعلی از تردد بیش از یک میلیون و ۷۵۵ هزار و ۴۲۸ زائر از مرزهای استان در مدت یادشده خبر داد و  افزود: از این میزان سهم تردد از پایانه مرزی شلمچه یک میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۹۱ زائر بود که شامل تردد ۷۹۲ هزار و ۲۳۸  زائر ایرانی و ۷۲۴ هزار و ۹۵۳ مسافر خارجی بود.

وی بیان کرد: در مزر چذابه نیز ۲۳۸ هزار و ۲۳۷ زائر در بازه زمانی یاد شده تردد داشتند که از این میزان تردد ۱۱۳ هزار و ۹۴۳ زائر ایرانی و ۱۲۴ هزار و ۲۹۴ مسافر خارجی به ثبت رسیده است.