شناسهٔ خبر: 173371 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای اطلاع رسانی گسترده در ایام اربعین

دکتر وحید قربانی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان‌ها و ادارات تابعه با اهتمام کامل، خدمت به زوار اربعین حسینی را در دستور کار قرار دهند، گفت: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای به اطلاع‌رسانی گسترده‌ اقدامات ویژه این ایام بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی برای ایام اربعین که امروز دوشنبه ۱۵ مردادماه با حضور نمایندگان روابط‌عمومی سازمان‌های تابعه و ادارات راه و شهرسازی استان‌های میزبان زوار برگزار شد، گفت: خدمت‌رسانی به زائران اربعین باید به دور از فضای سیاسی باشد و مسئولان امر باید اهتمام گسترده‌ای برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین داشته باشند.

وی در ادامه توضیح داد: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای اسکان خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه، از توانمندی این تلاشگران برای اطلاع‌رسانی هر چه دقیق‌تر و گسترده‌تر اقدامات صورت‌گرفته در زمینه خدمت به زوار اربعین حسینی بهره گیرند.

برگزاری پویش‌های متنوع به منظور تسهیل‌گری برای زائران اربعین

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پویش‌هایی که توسط سازمان‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل ایجاد شده، افزود: ایجاد پویش‌های مختلف می‌تواند تسهیل گر سفر زائران اربعین باشد و ازاین‌رو سازمان‌ها می‌توانند با برپایی موکب‌هایی با محوریت این پویش‌ها، خدمات مربوطه را در اختیار مردم قرار دهند.

قربانی همچنین با تأکید بر ضرورت استفاده از توانمندی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: سازمان هواشناسی می‌تواند با ارائه گزارش‌های هواشناسی در مناطق مختلف مسیر پیاده‌روی اربعین، زمینه‌ساز برنامه‌ریزی مطلوب‌تر مردم برای این سفر زیارتی شود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌ها و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز می‌توانند با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و برپایی موکب‌هایی که از خدمات جدیدتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردارند، به مسافران خدمت‌رسانی کنند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده نیز باتوجه‌به این که بیشترین سهم را در جابه‌جایی مسافران و همچنین خدمت‌رسانی در پایانه‌های مرزی بر عهده دارد، می‌تواند در کنار خدمات گسترده‌ای که به مردم در سفرهای اربعین ارائه می‌کند، زمینه اطلاع‌رسانی هر چه دقیق‌تر خدمات و رویدادهای مربوط به اربعین را فراهم کند.

ضرورت آغاز جابه‌جایی مسافران اربعین از طریق مسیر دریایی

قربانی همچنین در خاتمه با تأکید بر ضرورت آغاز جابه‌جایی مسافران اربعین از طریق مسیر دریایی نیز، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با تلاش‌های صورت‌گرفته و مذاکرات انجام شده با طرف عراقی، به‌زودی آغازگر سفرهای اربعین از طریق مسیر دریایی خواهد بود و این امیدواری وجود دارد که سهم خطوط دریایی از سفر اربعین در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

در ادامه این جلسه نیز نمایندگان روابط‌عمومی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و ادارات راه و شهرسازی استان‌های میزبان زوار اربعین به ارائه گزارش از ظرفیت‌های موجود پرداختند.