شناسهٔ خبر: 173421 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

آغاز خدمات جوی سازمان هواشناسی به زائران اربعین با پیش‌بینی ۱۰ روزه برای عراق و پایانه‌های مرزی غرب کشور

تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: خدمات جوی سازمان هواشناسی کشور به زائران اربعین حسینی از امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد با صدور گزارش‌های ویژه پیش‌بینی ۱۰ روزه برای شهرهای زیارتی عراق و پایانه‌های مرزی غرب کشور شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی کشور، سحر تاج بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: خدمات جوی سازمان هواشناسی کشور به زائران اربعین حسینی از امروز ۱۶ مرداد با صدور گزارش‌های ویژه پیش‌بینی ۱۰ روزه شروع شد که گزارش‌های پیش‌بینی ۱۰ روزه شامل پیش‌بینی دمای هوا و پدیده‌های جوی ۶ پایانه مرزی غرب کشور و چهار شهر زیارتی عراق است.

وی افزود: این پیش‌بینی‌ها به‌صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود و اطلاعات خوبی با چشم اندازه ۱۰ روز از وضعیت جوی شهرهای زیارتی عراق شامل نجف، کربلا، کاظمین و سامرا و پایانه‌های مرزی غرب شامل «تمرچین» در آذربایجان غربی، «باشماق» در کردستان، «خسروی» در کرمانشاه، «مهران» در ایلام و «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان ارائه می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زائران اربعین حسینی می‌توانند هر روز با مراجعه به سایت سازمان هواشناسی کشور و صفحات سازمان در شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی‌های اربعین را دریافت کنند.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی، ماندگاری گرمای هوا و وزش باد و گردوخاک مهم‌ترین پدیده‌های جوی شهرهای زیارتی عراق تا پایان هفته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته بیشینه دمای هوا در شهرهای زیارتی عراق به ۴۵ تا ۴۸ درجه سلسیوس برسد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: در پایانه‌های مرزی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز گرمای هوا مهم‌ترین پدیده جوی تا آخر هفته است به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در این مناطق به ۴۵ تا ۴۸ درجه سلسیوس برسد.

تاج بخش مسلمان افزود: این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در مرزهای «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان در محدوده‌های ۳۶ تا ۳۸ درجه سلسیوس در نوسان باشد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: زائران اربعین همچنین می‌توانند اخبار هواشناسی را از طریق رسانه‌های رسمی مانند صداوسیما و خبرگزاری‌ها پیگیری کنند. صفحه سازمان هواشناسی کشور در پیام‌رسان بله به نشانی @irimonews نیز اخبار جوی مربوط به پیاده‌روی اربعین را نیز پوشش می‌دهد.