شناسهٔ خبر: 173601 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

به‌کارگیری همه امکانات و ظرفیت‌ها برای سفرهای اربعین حسینی 

بذرپاش ستاد اربعین وزیر راه و شهر ضمن تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها، از به‌کارگیری تمامی امکانات موجود به منظور سهولت جابه‌جایی زوار و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد اربعین که امروز پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه در محل این وزارتخانه با حضور معاونان حوزه حمل‌ونقل و مدیران مربوطه برگزار شد، ضمن دریافت گزارش اقدامات حوزه‌های مختلف در خصوص سفرهای اربعین، بر بسیج همه امکانات و به خدمت گرفتن تمامی ظرفیت‌ها و همچنین رفع کاستی‌ها و نواقص سال گذشته برای تسهیل جابه‌جایی زوار اربعین حسینی و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به اینکه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای سهم بیشتری در جابه‌جایی زوار ایفا می‌کند، گفت: مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی برای سفرهای اربعین از جمله مرز مهران (پایانه شهید سلیمانی) با اقداماتی از جمله روکش آسفالت، نصب حفاظ بتنی و رفع نقاط حادثه خیز بهبود یافته است.

وی به پیش‌بینی افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی مسافران اشاره کرد و افزود: باید ضمن برطرف کردن مشکلات و چالش‌های سال گذشته، از همه امکانات و ظرفیت‌های ناوگان حمل‌ونقل برای این ایام استفاده کرد.

به گفته بذرپاش، برای افزایش مشارکت رانندگان ناوگان اتوبوسی و همچنین تاکسی‌های اینترنتی مذاکراتی انجام و مکانیزم‌های تشویقی در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به افزایش تجهیزاتی مثل مه پاش‌ها و سایه بان‌ها در پایانه‌های مرزی با توجه به گرمای بی سابقه و بالا بردن ظرفیت پارکینگ‌ها، بر لزوم کاهش ایستایی زائران در مرزها با همراهی و هم افزایی سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ایام اربعین تاکید کرد.

اختصاص پروازهای فوق‌العاده برای ایام اربعین 

بذرپاش در ادامه به اقدامات در نظر گرفته شده برای سفرهای هوایی اربعین اشاره کرد و گفت: تعداد فرودگاه‌های در نظر گرفته شده برای سفرهای اربعین نسبت به سال گذشته افزایش یافته و پروازهای فوق العاده نیز برای این ایام در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: هیچ شرکت هواپیمایی بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشور حق فروش بلیت ندارد و ضمن نظارت کامل بر بازار فروش بلیت با سوداگران برخورد جدی شود.