شناسهٔ خبر: 173627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

راه و شهرسازی گیلان آماده واگذاری زمین برای احداث مسکن خبرنگاران است

نهضت ملی مدیر کل راه و شهرسازی گیلان برای تامین زمین مورد نیاز برای احداث مسکن خبرنگاران در قالب پروژه های گروه ساخت اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی(گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان در حاشیه بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن رشت و در جمع اصحاب رسانه از اعلام آمادگی برای تأمین زمین مورد نیاز برای احداث مسکن خبرنگاران در قالب پروژه‌های گروه ساخت خبر داد و گفت: مکاتباتی در خصوص احداث مسکن برای خبرنگاران استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معرفی افراد واجد شرایط از سوی این دستگاه انجام شده و سایتی نیز تحت عنوان خبرنگاران راه اندازی شد.

وی ادامه‌داد: راهکاری که راه و شهرسازی استان برای حل مشکل خبرنگاران ارائه می‌کند احداث مسکن در قالب پروژه‌های گروه ساخت است لذا خبرنگاران می‌توانند در قالب تشکیل شرکت تعاونی در این خصوص اقدام کنند و این اداره کل نیز برای تأمین زمین مورد نیاز این پروژه آمادگی دارد.

فلاحتگر همچنین از تکمیل ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب پروژه نهضت ملی مسکن تا پایان سال خبر داد و افزود: امیدواریم در هفته دولت هم ۶۰ نفر از متقاضیان پروژه ۲۰۰ واحدی نهضت مسکن رشت، واحدهای مسکونی خود را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: سایر واحدهای این پروژه ۲۰۰ واحدی نیز طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در بازه زمانی مختلف تحویل متقاضیان خواهند شد.

فلاحتگر تصریح‌کرد: در مجموع ۱۲۳ هزار نفر برای مسکن ملی در گیلان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و ۱۳ هزار واحد مسکونی در سراسر استان برای این متقاضیان در حال احداث است.

فلاحتگر افزود: در شهرستان رشت و در محدوده مسکن مهر واقع در جاده لاکان حدود ۶ هزار واحد در حال احداث است که از پیشرفت فیزیکی پنج تا ۹۵ درصدی برخوردارند.

وی در پایان اظهار کرد: در استان ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که از این تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ نفر تائید شده‌اند و به ۶۶۴ خانوار هم تاکنون زمین تخصیص داده شده‌است.