شناسهٔ خبر: 173629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف بیش از۲۰۰۰ متر از اراضی ملی و دولتی شهر دهلران

رفع تصرف بیش از2000 متر از اراضی ملی و دولتی شهر دهلران.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از رفع تصرف ۲۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی و دولتی شهر دهلران توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان ایلام، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن اعلام رفع تصرف ۲۰۰۰ متر مربع زمین ملی و دولتی در سطح شهر دهلران به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان توسط یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی استان، این مهم را حاصل همراهی دادستان شهرستان دهلران، نیروی انتظامی و شهرداری شهرستان دهلران دانست.

مدیرکل اداره راه وشهرسازی استان خاطر نشان کرد: همه کسانی که قصد خرید زمین یا ملک در شهرهای استان ایلام را دارند می‌بایست ابتدا با مراجعه با مدیریت املاک و امورحقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان استعلامات لازم در این خصوص را کسب کنند تا در دام افراد سودجو و زمین‌خوار گرفتار نشوند.

سرهنگ علی کرمی فرمانده یگان حفاظت راه وشهرسازی استان نیز در این خصوص گفت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان ایلام به‌صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند. 

سرهنگ کرمی با هشدار به کسانی که به‌صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره کل از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به‌صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

وی افزود: در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضائی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان می‌خواهیم با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ این یگان همکاری لازم داشته‌باشند.