شناسهٔ خبر: 173707 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار بررسی شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در همراهی استاندار خراسان رضوی از سایت های نهضت ملی مسکن شهر جدید گلبهار بازدید و آخرین وضعیت این طرح را در بخش های مختلف بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در شهر جدید گلبهار تعداد ۵۰ هزار واحد مسکونی طبق برنامه اعلام که عملکرد در ۴ بخش حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی ۲۰ هزار و ۶۲ نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۴ هزار و ۵۴۹ نفر از طریق سامانه نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده اند که عملیات اجرایی جهت تامین زمین، قرعه کشی، واگذاری و... آغاز و با جدیت ادامه دارد.

داعی افزود: میزان تامین زمین در این شهر را ۱۸۸۵۰ واحد مسکونی و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را بالای ۱۸ درصد اعلام کرد.

وی در حوزه بازآفرینی شهری نیز اظهار کرد: شهر گلمکان با ۱۶.۴ هکتار بافت فرسوده مصوب و ۱۲۶ واحد نیازمند نوسازی مسکن شناسایی شده که از این تعداد تا کنون ۲۸ واحد نوسازی و عملکرد ۲۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در پایان گفت: جوانی جمعیت در شهرستان گلبهار یک هزار و ۷۰۸ متقاضی دارد که از این میزان ۲۴۳ نفر تایید نهایی و ۲۲۰ نفر نیز تامین زمین شده اند که به‌زودی باقیمانده متقاضیان تعیین تکلیف خواهند شد.

گفتنی است در این بازدید از مراکز مذهبی، پل، بیمارستان و... و. نیز بازدید و در پایان جلسه هم افزایی در شرکت عمران شهر جدید گلبهار به ریاست نظری استاندار خراسان رضوی با حضور متولیان استان و شهر جدید گلبهار برگزار شد.