شناسهٔ خبر: 173755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۸۴ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های مازندران

مازندران 1 رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای۸۴ کیلومتر عملیات روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی استان در چهارماهه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۳۴میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، مهرداد زمانی اظهار کرد: در چهارماهه سال جاری ۷۱ کیلومتر عملیات روکش آسفالت تقویتی در سطح محورهای مواصلاتی شریانی، اصلی و فرعی استان و همچنین اجرای۱۳ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در استان اقدام شده است.

رییس اداره نگهداری راه‌ها افزود: اجرای ۶۵ هزار متر درزگیری در برخی از محورهای استان (بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی) در این چهار ماه انجام شده است.

وی گفت: در راستای لکه‌گیری موضعی و پر کردن چاله‌ها در سطح جاده‌های استان، نسبت به استفاده از ۶۸۲ تن آسفالت سرد اقدامات لازم صورت گرفته و همچنین در بخش عملیات تعریض در نقاط حادثه خیز، تعریض دوربرگردان در منطقه سار و بهشهر به طول یک کیلومتر و تعریض در محور قائم‌شهر در محدوده جنید به طول ۳۵۰ متر و تعریض در محور ساری – تاکام ۱۶۰۰ مترو همچنین تعریض سه راهی قدس جویبار در حال انجام است.

زمانی در ادامه عنوان کرد: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان مانند محورهای سوادکوه، آمل -چمستان، محورهای بابل و ساری – سه راهی فولادمحله، آزادمهر- آلاشت و نکا - زاغمرز همچنین لکه گیری کلیه محورهای مواصلاتی استان به صورت روزانه (با استفاده از آسفالت گرم و سرد) صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن این استان روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.

رئیس اداره نگهداری راه‌ها گفت: جاده‌ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ، حراست، نگهداری، تعریض و هرگونه فعالیت‌های مرتبط با آن را به این اداره کل محول کرده، بدیهی است ایمن کردن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.