شناسهٔ خبر: 173759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی در آزادراه ساوه - تهران

مهرداد جهانی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه ساوه - تهران (محدوده استان مرکزی) به طول ۴۰ کیلومتر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از تلاش بی‌وقفه برای ارتقای کیفیت رویه آسفالتی راه‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۲۴۸ کیلومتر انواع روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۶۵ درصد از این طرح‌ها در راه‌های شریانی و اصلی و مابقی آن در راه‌های فرعی و روستایی برای نگهداری از وضعیت موجود و ارتقای کیفیت راه‌های استان عملیاتی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: آزادراه ساوه - تهران به‌عنوان پرترددترین محور استان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طی سال جاری اقدامات مختلفی چه در حوزه آسفالت و چه در حوزه افزایش سطح ایمنی در آن اجرا شده است که یکی از شاخص‌ترین این اقدام‌ها اجرای روکش آسفالت حفاظتی در این محور بوده است.

وی تصریح کرد: پروژه روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ به طول ۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال در آزادراه انجام شده و علاوه بر آن، پروژه روکش آسفالت گرم لایه نازک نیز در مقاطعی از این محور انجام شده است.

اجرای خط کشی پس از اتمام روکش آسفالت، به‌روزرسانی سیستم روشنایی طولی، رفع نقاط پرتگاهی، نصب انواع تابلوها و علائم ایمنی، اصلاح شیب شیروانی و... از جمله اقداماتی است که به گفته جهانی امسال در آزادراه ساوه - تهران اجرا شده است.