شناسهٔ خبر: 173786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری

بهره برداری از ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف این مجموعه، از بهره برداری ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری و همچنین ساخت پنج شهر جدید در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، مجید سلحشور با بیان اینکه پروژه‌های ملی مسکن برای تمام شهرستان‌های استان تعریف شده است افزود: ۱۹ هزار واحد مسکونی در بندرعباس در حال ساخت است که در هفته دولت ۸۰۰ واحد مسکونی و ۳۰۰۰ واحد از این تعداد نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بالغ بر ۹ هزار هکتار زمین در حوزه شهری و روستایی برای ایجاد پروژه‌های ملی مسکن تامین شد بیان کرد: تأمین زمین برای طرح‌ها یکی از کارهای مهم و پرچالش در زمینه احداث مسکن است که انجام شد و در این خصوص ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در حوزه شهری شناسایی و به شهرها و روستاهای استان الحاق شد که سهم بندرعباس ۹۰۰ هکتار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با اشاره به اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهرستان استان فعال شده است، اظهار کرد: ۲۹ هزار واحد از ۶۶ هزار واحد مسکن تکلیف استان هرمزگان مسکن حمایتی است و مابقی شامل مسکن مهر تبدیلی، خود مالک شهری، خود مالک روستایی، بازآفرینی شهری،۹۹ ساله و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است.

سلحشور گفت: مشکلات پیش روی ساخت ۱۵ هزار مسکن ملی هم به زودی برطرف و ماه آینده با پیمانکار بومی کار را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان در حوزه بازآفرینی جزو ۵ استان پیشتاز کشور است، ابراز کرد: در حوزه بازآفرینی شهری ۱۱ شهر استان به عنوان اولویت شناسایی شده است که قطعاً محدوده‌های بیشتری نیز وجود دارند اما ضرورت بازآفرینی در یازده شهر شناسایی شده بیشتر است.

سلحشور به صدور بیش از ۳ هزار و ۹۴۲پروانه ساخت در محلات ناکارآمد استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ساخت معابر جدید نیز در این محلات دنبال می‌شود که برای این مهم ۳ هزار و ۵۲۳ تن قیر جهت بازگشایی‌ها تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه با اشاره به ساخت ۵ شهر جدید در هرمزگان گفت: مطالعات ساخت شهر جدید خلیج فارس در شرق بندرعباس آغاز شده است.

وی افزود: شهر تیس در بندر لنگه، مکران مرکزی در جاسک، شهر آفتاب در چارک و کوشک در پارسیان چهار شهر دیگری است که در استان ساخته می‌شوند.

سلحشور ابراز کرد: در حوزه پروژه‌های راه‌سازی و بهره‌برداری از اماکن عمومی نیز ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به بهره‌برداری بیش از ۱۰۱ کیلومتر راه جدید در استان گفت: ۱۴ پروژه در حوزه راه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه پروژه اماکن عمومی نیز ۱۴ پروژه با سرمایه‌گذاری۲۹۱ میلیارد تومان افتتاح شد که در این راستا ۱۳ هزار متر مربع سالن ورزشی توسط مجموعه راه و شهرسازی استان احداث شده است.