شناسهٔ خبر: 173797 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش ۶۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: طی چهار ماه گذشته از سال جاری، عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بندر چابهار ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان قاسم عسکری نسب از رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی، افزایش ۴۲ درصدی ترانزیت و توسعه ترانشیپ کانتینر در بندر چابهار در این بازه زمانی خبر داد و گفت: طی چهار ماه گذشته از سال جاری، عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بندر چابهار ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، با فراهم شدن امکانات و شرایط مناسب بندر چابهار علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری گروه‌های متنوع کالایی موجب توسعه رویه‌های گمرکی کالا از قبیل صادرات، ترانزیت و ترانشیپ کالا در این بندر شده است.

وی رشد مستمر صادرات غیرنفتی و توسعه عملیات کانتینری طی دو سال گذشته را نتیجه اقدامات و فعالیت‌های مستمر اداره کل در توسعه بازار و بازاریابی و همکاری و هم افزایی با سایر دستگاه‌های دولتی و فعالیت بخش‌های خصوصی عنوان کرد.