شناسهٔ خبر: 173804 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ترابری بیش از ۶ میلیون مسافر و گردشگر در حوزه بنادر و دریانوردی قشم

بندر قشم بیش از ۶ میلیون و ۳۲۰ هزار مسافر و گردشگر در چهارماهه امسال در بنادر مسافری و اسکله‌های گردشگری جزیره قشم رفت‌وآمد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اشتری مدیر بنادر و دریانوردی قشم گفت: ۶ میلیون  و ۳۲۰ هزار و ۲۱۲ مسافر و گردشگر از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال در بنادر مسافری، حمل خودرو و اسکله‌های گردشگری جزیره قشم جابه‌جا شدند. 

وی میزان تردد شناورها در این مدت را ۱۵۳ هزار و ۱۲۴ شناور اعلام کرد و گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و شدت گرما در مناطق جنوبی، استقبال از سفرهای دریایی به جزیره قشم اندک بوده اما با شروع فصل پاییز روند سفرهای دریایی صعودی می‌شود. 

مدیر بنادر و دریانوردی قشم گفت: به رغم شدت گرما در استان هرمزگان اما آمارها سفرهای دریایی در چهارماهه نخست سال ۱۴۰۳ از افزایش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.  

اشتری ادامه داد: در طول این مدت یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۵۴۶ خودرو از بنادر حمل خودرو به صورت ایمن ترابری شدند که در این بخش نیز ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ثبت شد.  

وی خاطرنشان کرد: جزیره قشم در حوزه حمل‌ونقل مسافرت‌های دریایی رتبه نخست را در کشور دارد و بیش از ۷۵ درصد سفرهای دریایی کشور در حوزه بنادر قشم صورت می‌گیرد.