شناسهٔ خبر: 173825 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قراداد سامانه یکپارچه فرودگاهی امضا شد

قرار داد سیف قراداد سامانه یکپارچه فرودگاهی(سیف) امضا شد که بر اساس این قرارداد، رابطه شرکت فرودگاه‌ها با طرف‌های تجاری از رابطه موجر و مستاجر به رابطه مشارکتی تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رضا نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت در جلسه امضای قرارداد سامانه یکپارچه فرودگاهی(سیف) اظهار کرد: این قرارداد یک گام اساسی در بهبود ارتباط شرکت فرودگاه‌ها و مشتریانش یعنی مسافران است و همچنین موجب حضور هرچه بیشتر و موثر بخش خصوصی در فرودگاه‌ها می‌شود.

وی افزود: اکنون چالش‌هایی نظیر کنترل قیمت‌ها در غرفه‌های فرودگاهی و همچنین انتظارات طرف‌های تجاری شرکت در فرودگاه‌ها وجود دارد که امیدواریم با چنین اقداماتی این چالش‌ها برطرف شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: رویکرد ما در این عرصه، همان رویکرد و فرمایش مقام معظم رهبری درباره مردمی سازی اقتصاد و کمک به حضور موفق بخش خصوصی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: بر اساس این قرارداد، رابطه شرکت فرودگاه‌ها با طرف‌های تجاری از رابطه موجر و مستاجر به رابطه مشارکتی تبدیل می‌شود.

نخجوانی خاطرنشان کرد: با چنین قراردادهایی درآمدهای غیرعملیاتی شرکت فرودگاه‌ها از ۲۰ درصد کنونی، در فاز نخست تا۴۰ یا ۵۰ درصد و در فازهای بعدی تا ۷۰ یا ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی مسئولیت‌پذیری در مقابل مشتریان و طرف‌های تجاری را یکی از وظایف شرکت فرودگاه‌ها دانست و گفت: با برداشتن این گام، زمینه برای مسئولیت‌پذیری هرچه بیشتر شرکت فرودگاه‌ها فراهم خواهد شد.