شناسهٔ خبر: 173876 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد؛

لزوم بازنگری قراردادهای سرمایه‌گذاری بخاطر افزایش نرخ ارز طی سال‌های اخیر

جلیل اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازنگری قراردادهای سرمایه‌گذاری ناشی از الزامات و اتفاقات محیطی اجتناب ناپذیر شده است، تاکید کرد: با افزایش بی‌رویه هزینه‌ها ناشی از تغییرات نرخ ارز طی سال‌های گذشته، فرایند اصلاح و بازنگری قراردادها و تعرفه‌های سرمایه‌گذاری ضروری و الزامی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی جلیل اسلامی در نشست هم‌اندیشی و تبیین بازنگری قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور، گفت: فرایندهای سرمایه‌گذاری در بنادر، به رغم چالش‌ها و مشکلات جدی ناشی از تحریم‌ها، ارزش‌هایی مهمی چون اشتغال، ظرفیت سازی و ایمنی را در بنادر کشور تولید کرده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بنادر کشور به نظم و منطق سیستماتیک رسیده است، افزود: قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر با وجود نقاط قوت بسیار زیاد، کماکان به اصلاح، بازنگری و بازطراحی نیاز دارد.

اسلامی با بیان اینکه بازنگری قراردادهای سرمایه‌گذاری ناشی از الزامات و اتفاقات محیطی اجتناب ناپذیر شده است، تاکید کرد: طی سال‌های گذشته با افزایش بی‌رویه هزینه‌ها ناشی از تغییرات نرخ ارز، فرایند اصلاح و بازنگری قراردادها و تعرفه‌های سرمایه‌گذاری ضروری و الزامی شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرای طرح جامع بندری در این سازمان و ضرورت انطباق مدل‌های سرمایه‌گذاری با این طرح، خاطرنشان کرد: مدل توسعه در سازمان بنادر باید تقاضامحور باشد، بنابراین هر گونه تفکر و مدل توسعه سرمایه‌گذاری در این سازمان باید با طرح جامع بندری رابطه تنگاتنگ داشته باشد.

معاون امور بندری و اقتصادی با بیان اینکه شرح خدمات طرح جامع بنادر و سازمان تا پایان امسال نهایی می‌شود، افزود: ابن طرح با رویکرد تمرکز زدایی، در استان‌های ساحلی توسط بنادر اجرا می‌شود که یک مدل کاملاً عملیاتی خواهد بود.

اسلامی همچنین از در دست تدوین بودن پلت فرم آموزشی در حوزه بندری و اقتصادی به صورت استاد - شاگردی خبر داد و گفت: در این طرح که تا پایان سال نهایی می‌شود، به دنبال هم‌افزایی و انتقال مهارت‌ها و تخصص در بنادر تجاری کشور هستیم.

به گفته اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی هیچ منعی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی داخلی و خارجی ندارد.