شناسهٔ خبر: 173951 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

۳۰ دستگاه حفاظت فردی و اندازه‌گیری تشعشعات محیطی در فرودگاه‌ها نصب می‌شود

جلسه سه دستگاه اندازه‌گیری تشعشعات محیطی و ۲۷ دستگاه حفاظت فردی خریداری شده و برنامه برای تجهیز و نصب در فرودگاه‌ها در دستور کار اداره‌ کل ارتباطات و ناوبری هوایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ جلسه آموزش و تحویل دستگاه‌های حفاظت فردی اشعه در راستای اجرای قانون حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران و دستورالعمل‌های حفاظتی پرتوکاران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور قاسم‌زاده، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی، حبیب‌اللهی مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی و باب‌الحوائجی، مسئول فیزیک بهداشت شرکت فرودگاه‌ها و همچنین نمایندگان فیزیک بهداشت ۲۷ فرودگاه و ادارات ستادی برگزار شد، قاسم‌زاده از اقدامات و تلاش‌های متخصصان الکترونیک هواپیمایی ((ATSEP) ستاد و فرودگاه‌ها که با وجود محدودیت‌های موجود در نگهداری سامانه‌ها و تجهیزات سرویس‌های ناوبری هوایی با تمام توان می‌کوشند، قدردانی کرد.

همچنین حبیب الهی ضمن تجلیل از زحمات و اقدامات نمایندگان فیزیک بهداشت ستاد و فرودگاه‌ها، بر ضرورت و الزام رعایت دستورالعمل‌های حفاظت در برابر اشعه برای مردم و پرتوکاران تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ سه دستگاه اندازه‌گیری تشعشعات محیطی و ۲۷ دستگاه حفاظت فردی خریداری شده و برنامه برای تجهیز و نصب در فرودگاه‌ها در دستور کار اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی است.