شناسهٔ خبر: 17406 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش راهداران صورت گرفت:

نجات ۲ توریست استرالیائی از برف و کولاک در محور کندوان شهرستان اسکو در آذربایجانشرقی/ تردد در محورهای روستایی شهرستان اسکو با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

برف روبی رئیس اداره راه و شهرسازی اسکو از نجات جان زوج توریست استرالیائی در محور توریستی کندوان در آذربایجانشرقی خبر داد، این در حالیست که وی با اشاره به بارش برف در شهرستان اسکو گفت: تردد در محورهای روستایی شهرستان اسکو با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی, علی شقاقی گفت: همکاران راهداری در حین عملیات برفروبی و نمک پاشی در محور توریستی کندوان, به کمک خودروی گرفتار در برف و کولاک منطقه شتافتند که سرنشینان آن دو نفر توریست اهل کشور استرالیا بودند.

وی افزود: همکاران راهداری بلافاصله به این دو نفر لباس گرم داده و آنها را در کمال صحت و آرامش با دستگاه برفروبی اداره به روستای کندوان انتقال دادند.

رئیس اداره راه و شهرسازی اسکو بابیان اینکه ارتفاع برف تاکنون در برخی محورها به بیش از ۸۰ سانتی‌متر رسیده که با وزش باد و کولاک شدید همراه است, گفت: این زوج خارجی از تمامی راهداران فهیم و زحمت‌کش شهرستان اسکو که در آن لحظه در محور کندوان حضور داشتند تشکر و قدردانی نموده و اظهار داشتند این روز برایشان خاطره‌ای هر چند کمی تلخ ولی بسیار شیرین و جذاب بود که تا آخر عمر فراموشش نخواهند کرد. 

بگفته شقاقی در محور کندوان امکان دید تا بیش از ۱ متر میسر نبود و با تلاش‌های مجدانه و مستمرانه راهداران تمام کسانی که در کولاک و برف گیر افتاده بودند صحیح و سالم نجات یافتند.

علی شقاقی با اشاره به بارش برف در این شهرستان گفت: بارش برف در شهرستان اسکو موجب شده تا تردد در روستاهای گنبرف، مجارشین، کردآباد، کندوان، عنصرود، اوچ تپه به کندی صورت بگیرد که تردد در محورهای روستایی فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و در این راستا راهداران این اداره درحال بازگشایی مسیرهای فوق هستند.

وی از رانندگان خواست تا رانندگان نسبت به همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و سوخت کافی اطمینان حاصل کرده و در صورت امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: ضروری است رانندگان قبل از خروج از منطقه از طریق سامانه ۱۴۱ و شماره تلفن‌های ۰۴۱۳۲۲۷۷۰۰ و ۰۴۱۳۲۲۷۸۰۰ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل و بعد اقدام به خروج از منطقه کنند. 

نظر شما