شناسهٔ خبر: 174143 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد:

آخرین وضعیت اجرای طرح توسعه مجتمع بندری نگین و دیر در بوشهر

شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آخرین وضعیت اجرای طرح توسعه مجتمع بندری نگین را تشریح کرد و گفت: این مجتمع بندری، نقشی پیشران و بسیارکلیدی در فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی،  محمد شکیبی‌نسب در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح توسعه مجتمع بندری نگین در استان بوشهر، اظهار کرد: کمتر از ۵۰ درصد از کل پروژه که معادل ۹۴۰۰ متر است یعنی ۴۲۰۰ متر به بهره‌برداری رسیده و احداث جاده و پل دسترسی به مجتمع بندری نگین با ارزش پروژه ۳۰۰ میلیارد تومانی در دستورکار قرار گرفته و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی داشته است.

احداث جاده و پل دسترسی به مجتمع بندری نگین

وی ادامه داد: طول پل فلزی ۱۷۴ متر است و تمامی قطعات پل ساخته شده و در محل استقرار قرار گرفته و در حال نصب قطعات فلزی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر اینکه مجتمع بندری نگین نقش پیشران و بسیار کلیدی در فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد، عنوان کرد: مجتمع بندری نگین موجب کاهش بار ترافیکی خودروهای سنگین به مجتمع بندری نگین از شهر به بندر می‌شود و در جذب سرمایه بخش خصوصی و مشارکت فعالان اقتصادی اثر ویژه‌ای دارد.

اعلام اقدامات زیربنایی در بندر نگین

شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه طی نیمسال دوم سال جاری در بخش زیربنایی مجتمع بندری نگین اقدامات مختلفی در دستورکار قرار دارد، گفت: در بخش تاسیسات زیربنایی طی نیمسال دوم در بخش عملیات اجرایی آسفالت به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان اقدام می‌شود.

وی افزود: همچنین در حوزه برق‌رسانی به مجتمع بندری نگین به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در مرحله انتخاب مشاور و تهیه اسناد مناقصه هستیم و عملیات اجرایی در این بخش نیز طی نیمسال دوم سال جاری کلید می‌خورد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در مورد پروژه آبرسانی به مجتمع بندری نگین نیز، اظهار داشت: عملیات پروژه آبرسانی به مجتمع بندری نگین نیز به ارزش ۳۵ میلیارد تومان در نیمسال دوم سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

توسعه بندر دیر

شکیبی‌نسب همچنین در خصوص بندر دیر، خاطرنشان کرد: احداث ۴ پست اسکله در بندر دیر به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته و تا دهه فجر به طور کامل بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین احداث ساختمان عملیات بندری به ارزش ۱۵ میلیارد تومان تا پایان سال جاری مدنظر قرار گرفته و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.