شناسهٔ خبر: 174146 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی برنامه‌های «مالواجرد» را جامع و کارشناسی دانست

سبحان نظری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی معتقد است که برنامه‌های «فرزانه صادق مالواجرد» کاملا بر اساس مطالعات جامع و کارشناسی است و تسلط و توجه دقیقی بر روی مسائل و حل آن‌ها در این وزارتخانه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سبحان نظری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی در گفت وگویی با اشاره به معرفی فرزانه صادق برای وزارت راه و شهرسازی، گفت: مهم‌ترین ویژگی در خصوص وی می‌توان گفت این است که از رده‌های پایین کار را شروع کرده و با تخصص مراتب را طی کرده است. احیانا مانند گزینه‌های دیگر که معمولا با روابط سیاسی ترقی می‌کنند، اینچنین نبود و جای شکر دارد. 

وی ادامه داد: برنامه‌های خانم صادق برنامه‌های خوبی است، کار را بدون استاندارد و جوانب مورد نظر شروع نمی‌کنند. سوابق او در حوزه معماری و شهرسازی نشان می‌دهد که اجازه انجام کارهایی که نتیجه سو دارد را نمی‌دهد و کارهای ایجابی خوبی را هم انجام داده است. 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی خانم فرزانه در کارگروه انتخاب وزرا گفت: علاوه برمعماری و شهرسازی، برنامه‌های خانم فرزانه در حوزه حمل و نقلی هم بسیار خوب بوده است و نشان می‌دهد که تاکید بر کار مطالعه شده دارند و به طور خاص از کلیدواژه مطالعات جامع حمل و نقل استفاده کرده بودند، چرا که این موضوع خلا جدی نظام راه و ترابری بود که طی دهه‌های گذشته قرار بود این مطالعات اجرا شود، اما نشده بود. خانم صادق قول دادند این پروژه را اجرا کنند، ضمن اینکه به تامین مسائل مالی و گره‌های آن هم توجه داشتند که بسیار امیدوار کننده است.

این کارشناس حوزه حمل و نقل می‌گوید: باید بپذیریم که حوزه ناوگان ما بسیار مشکل و مسئله دارد. چه ناوگان ریلی، چه جاده‌ای، چه هوایی. ناوگان کاملا قدیمی با میانگین سنی بالا است و مسئله بسیار بغرنج شده است. حل کردن این مسائل هم به تنهایی از عهده یک وزیر برنمی‌آید. طبیعتا ایشان به عنوان کاندیدای این وزارت‌خانه توجه خود را به این مسئله نشان داده باشد و اتفاقا به خوبی هم نشان داده است. در عین حال باید قبول کنیم حل کردن این مسائل یک کار فرا وزارت‌خانه‌ای است و وزارت‌خانه‌های مختلفی پای کار بیایند، چرا که منابع مالی چند ده میلیارد دلاری نیاز دارد. 

نظری به برنامه خانم فرزانه صادق مالواجرد در خصوص ترانزیت اشاره کرد و گفت: یکی از نکات جالب برنامه خانم صادق، کلید واژه شرق به غرب بود، چرا که کمتر به آن پرداخته شده است و عمدتا بحث کریدور شمال به جنوب مطرح می‌شود. خوشبختانه ایشان به این موضوع پرداخته بودند و منطبق با تاریخ اقتصادی ایران هم است. 

وی با انتقاد از برخی مواضع نسبت به اینکه این وزارت‌خانه یک حوزه مردانه است و جای زن نیست، گفت: اینکه می‌گویند مردانه است، به معنای این است نامرد نباید اینجا باشد و ایشان هم نامرد نیست، درصورتی که بسیاری از آقایان نامرد هستند. 

نظری ادامه داد: برخی می‌گویند این وزارت خانه توان مردانه می‌خواهد و زن نمی‌تواند این کار را انجام دهد. باید بگویم که وزیر مغز نیاز دارد نه پا! صداقت نیاز دارد نه خشونت. خانم صادق واجد این ویژگی‌ها است و برنامه‌هایشان هم به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد، او تاکید زیادی روی کار کارشناسی دارد. برای اولین بار اجازه دهید این وزارت خانه به ظاهر مردانه را یک خانمی که صادقانه می‌خواهد کارش را مبتنی بر عقلانیت پیش ببرد، بسپاریم.