شناسهٔ خبر: 174215 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو سابق شورای شهر تهران:

فرزانه صادق در برابر هر نوع فساد مقاومت جدی دارد

زهرا نژاد بهرام عضو سابق شورای شهر تهران گفت: باتوجه به رویکرد قانون محور، ضد فساد و انسان‌محوری که در برنامه «فرزانه صادق» وجود دارد، می‌تواند کشور را در رسیدن به رشد ۸درصد همراهی کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زهرا نژاد بهرام، عضو و رییس کمیته شهرسازی سابق شورای شهر تهران، حضور فرزانه صادق مالواجرد را نقطه عطفی در بین کابینه وزرای هیات دولت چهاردهم دانست و گفت: صادق مسئله راه و مخصوصا راه‌های آبی را عامل رشد و توسعه می‌داند.

وی نسبت به سه عنصر راه‌های ریلی، هوایی و دریایی تمرکز جدی دارد و توسعه کشور را در این سه عنصر نهفته می‌داند.

وی ادامه داد: مالواجرد ایمن‌سازی راه‌ها و گسترش ظرفیت حمل و نقل در این سه مسیر را عامل رشد اقتصادی می‌داند و با این تفکر جدی می‌تواند به کشور برای رسیدن به رشد ۸درصد کمک زیادی کند.

نژادبهرام با اشاره به صراحت صادق در مقابل فساد، تاکید کرد: باتوجه به عملکرد ایشان می‌توان با قاطعیت گفت که در برابر هر نوع فساد مقاومت جدی دارد و نسبت به مسائل شهر، انسان‌محور است و قانون و مسئله آمایش سرزمین ملاک اصلی کار اوست.

وی با بیان اینکه فرزانه صادق یکی از کارآمدترین و مردمی‌ترین مدیرانی‌ست که در کمیته شهرسازی شورای شهر با ایشان همکاری‌های نزدیک داشتیم، اضافه کرد: در تامین مسکن شهروندان، او معتقد است که از ظرفیت زیرساخت‌های درون شهرها باید استفاده کرد که با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان مقوله نوسازی بافت فرسوده و تامین مسکن باتوجه به جمعیت شهر را مورد توجه قرار داد.

نژادبهرام در خصوص رویکرد صادق نسبت به پروژه‌های نیمه تمام مسکن‌سازی از جمله مسکن ملی، مسکن مهر، مسکن امید و … توضیح داد: باتوجه به ثبت‌نام و پرداخت مبالغ از سوی شهروندان، وی علاوه بر تکمیل این طرح‌ها، معتقد است که بایستی زیرساخت‌های لازم تامین شود و با نگاهی انسان‌محور، هر مسکن در شأن یک شهروند ایرانی را شامل زیرساخت‌های محکم از جمله برق و آب و گاز و امکانات تفریحی مثل پارک و مراکز خرید و … در محدوده این خانه‌ها می‌داند.

وی ادامه داد: در شهر تهران حدود ۱۴هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار وجود دارد که سرمایه‌گذاری روی این موضوع فرصت‌های استثنائی برای تامین مسکن را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

عضو سابق شورای شهر در پایان با بیان اینکه او تنها کاندیدای زن در بین وزرای پیشنهادی‌ دست و می‌تواند نماینده‌ای برای نیمی از جمعیت کشور در بین وزیران باشد، اذعان داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان مردم هستند و در کارنامه فرزانه صادق نیز نمونه‌های عینی زیادی وجود دارد که در بستر قانون و بر اساس نیاز مردم پیش‌ رفته است، به نظر من نمایندگان مجلس در این زمینه نباید تعلل و تامل کنند چرا که رویکردهای ایشان ضد فساد و در راستای سرعت بخشیدن به توسعه حمل و نقل و شهرسازی است.

عضو سابق شورای شهر گفت: باتوجه به رویکرد قانون محور، ضد فساد و انسان‌محوری که در برنامه فرزانه صادق وجود دارد، می‌تواند کشور را در رسیدن به رشد ۸درصد همراهی کند.